کارگردان نمایش "۲۹" گفت: هدف از اجرای این نمایش پرداختن به شخصیت‌های ناشناخته در قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز بود.

مهدی صالح یار، نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی" ۲۹" درباره این اثر گفت: این نمایش روایتی از قیام مردم تبریز در ٢٩ بهمن سال ١٣٥٦ است و در آن به شخصیت‌های تاثیرگذار و ناشناخته این رویداد در قالب نقالی و تعزیه اشاره می‌شود.

مهدی صالح یار نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر است که پیشتر آثار نمایشی نظیر " ایستگاه"، " یاشیل"، "تراژدی آب"، " انشای متولد ۸۴" و ... را کارگردانی کرده است. او همچنین برای نمایش " تراژدی آب" جایزه برترین طرح و ایده را در جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سال ۱۳۸۸ را از آن خود کرد.

پیشتر نمایش " ۲۹" در سومین جشنواره ملی تئاتر " روح الله " اصفهان حضور داشت و در بخش بازیگری زن و مرد حائز رتبه برتر شد.

پرده خوانی از قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۵۶ در یک نمایش خیابانی

به گفته کارگردان نمایش "۲۹" اتفاقات و رویداد‌های زیادی در بطن تاریخ معاصر ایران وجود دارد که توسط هنرمندان دیده نشده یا کمتر دیده شده اند.

او همچنین از بکر بودن موضوع این نمایش گفت که شخصیت‌هایی که در رخ دادن این اتفاق موثر بودند را دستمایه تولید یک کار خیابانی قرار داده است. شخصیت‌هایی که مثل خود این اتفاق، مهم و تاثیرگذار بودند، اما نسبت به هم کیشان خود، مطرح و معروف نشده بودند.

شهید محمد تجلا را می‌توان از اولین شهدای انقلاب نام برد که در پیروزی نهایی انقلاب تاثیر بسزایی داشتند که در این نمایش به آن پرداخته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار