سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در تنظیم بازار باید نگاه سیستمی حاکم شود و با ابزار‌های لازم نیز این مدیریت شود چراکه بازدید‌ها و جریمه‌ها چندان تأثیرگذار به اندازه مدیریت علمی و فکری این مسئله نیست.

محسن ربانی‌زاده در جلسه ستاد تنظیم بازار استان فارس در رابطه با اهمیت نقش دولت در تنظیم بازار، گفت: بین تولیدکننده و مصرف‌کننده عواملی وجود دارد که بایستی آن را عارضه‌یابی و شناسایی کرد تا این فاصله کاهش پیدا کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در تنظیم بازار باید نتیجه‌گرا باشیم و تلاش کنیم تا با همفکری و خرد جمعی بتوانیم خروجی مناسبی از اقدامات داشته باشیم که نظارت مردمی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

او گفت: اقدامات و پیگیری‌های در سطح ملی باید نسبت به جایگاه واقعی این استان باشد و در زمینه گرفتن اعتبارات ملی به آن اندازه‌ای که حق استان فارس باشد تاکنون نقشی نداشته‌ایم که لازم است در ادامه این نقش پررنگ‌تر شود.

حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: میزان عملیات بازرسی انجام شده در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۳۳۴ هزار مورد بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل که تعداد ۱۱۰ هزار عملیات اجرایی بازرسی با رشد ۲۰۷ درصدی همراه شده است.

او گفت: تعداد پرونده‌های تشکیل شده این بازرسی‌ها که تخلف آن‌ها محرز شده است از ۷۳۰۰ پرونده در سال ۱۳۹۹ به ۲۱۰۰۰ پرونده در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته که ۱۷۹ درصد رشد کمی و ۴۹۰ درصد افزایش ارزش ریالی در بر داشته است.

ایزدی با بیان اینکه نظارت‌ها با فرهنگ‌سازی تاثیر بسیار بیشتری دارد، گفت: هر چند نظارت و بازرسی به صورت مداوم در بازار در حال انجام است، اما بهترین نوع نظارت نیز بکارگیری ظرفیت‌های مردمی بوده که نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه می‌باشد.

رئیس سازمان صمت فارس با تشریح عملکرد بازرسان در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، گفت: با همکاری بازرسان جهاد کشاورزی، اصناف و بسیج اصناف به صورت مستمر نیز نظارت‌ها در بازار مورد رصد ما قرار دارند.

او گفت: رویکرد ما در نظارت و بازرسی در بازار یک نگاه پیشگیرانه است که در کنار اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ملی و استانی باید فرهنگ شهروندان به عنوان ناظر عمومی و ابزار اصلی ما در زمینه عرضه محصولات و خدمات نیز تقویت و بکارگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار