سرپرست اداره کل نوسازی و بهسازی مدارس اصفهان:

۱۰ هزار کلاس درس اصفهان باید تخریب یا بازسازی شوند

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: در این استان ۱۰ هزار و ۳۴۴ کلاس درس با قدمت بالای ۴۰ سال وجود دارد که طبق مقررات باید نوسازی یا تخریب شوند.

مجید نسیمی امروز در صد و پنجاه و هفتمین شورای آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص فضا‌های آموزشی استان گفت: جمعیت دانش آموزی استان اصفهان ۹۰۵ هزار و ۵۹۰ دانش‌آموز است که ۷۶۹ هزار و ۸۳۳ دانش‌آموز در مدارس دولتی و بقیه در مدارس غیر دولتی هستند.

حدود چهار هزار و ۵۱۷ فضا‌های کلاسی و غیر کلاسی در استان داریم که کمبود زیادی داریم، در اصفهان بیشترین سرانه دانش‌آموز برای خمینی شهر و اصفهان است که بسیار مشکل زا است و علی رغم تلاش مدارس دو نوبته زیادی داریم.

به گفته او در استان اصفهان بیرون از شهر اصفهان ۱۶۱ فضای دو نوبته داریم که معادل ۳۲۲ واحد آموزشی است، همچنین در شهر اصفهان ۶۵ فضای دو نوبته معادل ۱۳۰ واحد قرار دارد که مجموعاً ۲۲۶ واحد آموزشی و ۴۵۲ واحد آموزشی در استان خواهد بود.

در استان اصفهان ۱۰ هزار و ۳۴۴ کلاس درس با قدمت بالای ۴۰ سال وجود دارد که طبق مقررات باید نوسازی یا تخریب شوند، همچنین ۱۳ هزار و ۷۸۹ کلاس کمتر از ۴۰ سال وجود دارد که طبق قوانین باید مقاوم سازی شوند.


نسیمی می‌گوید در استان اصفهان تنها ۹ هزار و ۳۹۳ کلاس مستحکم داریم و سایر کلاس‌ها مستحکم نیستند که باید توجه جدی به این بحث شود، همچنین از مجموع ۳۳ هزار و ۵۲۶ کلاس استان اصفهان ۲۶ درصد مستحکم هستند.

۲۱ مدرسه با خطر بسیار بالا در استان اصفهان وجود دارد، همچنین ۱۴ کلاس کانکسی نیز در استان تشکیل می‌شود که از مجموع این دو برنامه ریزی شده است که ۱۴ مدرسه جایگزین فضا‌های فعلی شود.

سرپرست نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اصفهان گفت: پروژه جایگزینی ۷ مدرسه جایگزین انجام شده که ۲ واحد تحویل داده شده و ۵ واحد دیگر در حال تکمیل شرایط است.

او معتقد است حدود ۴۵ مدرسه در ۱۵۲ کلاس مدارس سنگی داریم در ۶ مدرسه و ۸ کلاس احداث شده، اما ۳۹ مدرسه مانده است، همچنین ۲۱ فضای آموزشی جزو مدارس تخلیه فوری بودند که تخلیه آن‌ها انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار