رئیس کل دادگستری گلستان از ساماندهی شیوه های برخورد با مظاهر علنی فساد در استان خبر داد.

حیدر آسیابی در جلسه امروز شورای استانی پیشگیری از وقع جرم استان گفت: در حوزه برخورد با مظاهر علنی فساد و در بحث عفاف و حجاب هیچ خلا قانونی نداریم.

او گفت: یکی از قوانین راهکار‌های گسترش عفاف و حجاب مصوب سال ۱۳۸۴ شورای انقلاب فرهنگی است که در مصوبات آن برای ۲۶ دستگاه بیش از ۳۰۰ وظیفه به عنوان تکالیف برای ارگان‌های متولی تعریف شده است که باید اجرا شود.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان گفت: متاسفانه وضعیت موجود در این حوزه، معلول ترک فعل‌هایی است که در این زمینه اتفاق افتاده است یعنی ارگان‌های متولی به وظایف خودشان عمل نکرده اند.

به گفته آسیابی مجازات آخرین راهی است که باید انجام شود و تمرکز اصلی ما بر انجام اقدامات فرهنگی و ترویجی است.

آسیابی می‌گوید: در جلسه امروز که با حضور استاندار برگزار شد به صورت جدی به این حوزه ورود کردیم و اقدامات برای اجرایی کردن قانون راهکار‌های توسعه عفاف و حجاب در سه بخش اجرایی، رصد و پایش و گزارش گیری دنبال خواهد شد.

او گفت: بخش اجرایی مربوط به دستگاه‌هایی است که در حوزه عفاف و حجاب وظایف و تکالیف برای آنان تعیین شده است و متولیان باید پیگیری کنند.

آسیابی می‌گوید: پایش و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی هم بر عهده اداره کل بازرسی خواهد بود و کار گزارش گیری و رصد مجموع اقدامات دستگاه‌ها هم به دبیرخانه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان، سپرده شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: امیداواریم با اهتمام استاندار و عزم دستگاه‌های اجرایی و فعال شدن ارگان‌هایی که تکالیف سیاست گذاری در بخش عفاف و حجاب را دارند شاهد بهبود وضعیت موجود باشیم.

طرح ویژه قرارگاهی برای النگدره

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: امروز درباره راهکار‌های برخورد با مظاهر علنی فساد و ترویج عفاف و حجاب و امر به معروف نهی از منکر تصمیم‌های خوبی گرفته شد و همه دستگاه‌ها موظف هستند برای اجرای این برنامه‌ها همکاری تنگاتنگی با دادگستری داشته باشند.

علی محمد زنگانه گفت: مقرر شد طرح‌های ویژه قرارگاهی برای نقاط در معرض آسیب استان از جمله النگ دره تهیه شود.

زنگانه می‌گوید: در این طرح‌ها محور همه اقدامات در گام نخست مشارکت مردم و با حضور آمران به معروف و ناهیان از منکر و پشتیبانی و حمایت‌های دستگاه‌های فرهنگی برای اقدامات ترویجی درکنار اقدامات سلبی هست.

استاندار گلستان گفت: با انجام مجموع این اقدامات و برنامه‌ها با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها که تعیین تکلیف شده و وظایف آن‌ها کاملا روشن هست مطمئن هستیم فضا را به سمت یک حیات طیبه در استان گلستان ببریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.