استفاده از تابلوهای شهری برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر

شهردار کرمان گفت: استفاده از فضای تبلیغاتی تابلو‌های شهری برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در برنامه شهرداری کرمان قرار دارد.

سعید شعرباف در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری که با حضور اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان در محل شهرداری تشکیل شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، امر به معروف و نهی از منکر را تکلیف و مسئولیت بزرگی دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر جزو معدود اصول قانون اساسی است که قانون و سازکار اجرایی دقیقی برای آن در نظر گرفته نشده و در مجموع، کاری در شأن این موضوع انجام نشده است.

او با تأکید بر لزوم تعریف سطح مداخله شهرداری در امر به معروف و نهی از منکر، می‌گوید: باید بدانیم مردم انتظار چه معروفی را از دستگاه اجرایی شهرداری دارند؟ اگر دنبال پاسخگویی هستند باید در این راه تلاش کنیم و ببینیم چه قدر خود را در معرض سوال شهروندان قرار می‌دهیم و چه قدر شفاف هستیم؟

شهردار کرمان گفت: نحوه هزینه‌کرد درآمد‌های شهرداری باید به اطلاع عموم رسانده شود و مردم بدانند بیت‌المال مسلمان به چه صورت  صرف می‌شود.

او  با تأکید بر اهمیت اخلاق‌مداری در ارتباط با ارباب‌رجوع، می‌گوید: باید در مورد ویژگی‌های یک سازمان پاک تدبر کرده و آن را اجرایی کنیم.

به گفته شعر باف هدف نهایی این است که حس حضور خداوند در فضای شهر تقویت شود؛ بنابراین هر چیزی که این حس حضور را تقویت کند، معروف است و هر چیزی که این حس را کم کند، منکر است.

او می‌گوید: استفاده از فضای تبلیغاتی تابلو‌های شهری برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در برنامه است و در این زمینه تأکید داریم پیام‌های غیرمستقیم بر مبنای هنر به شهروندان منتقل شود.

محمد شیوخی، دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری کرمان نیز در این جلسه گفت: هدف اصلی شورای امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ‌سازی است.

او از تشکیل دبیرخانه شورا خبر داد و گفت: اطلاع‌رسانی، اولین مرحله است و برگزاری برنامه‌های آموزشی و مسابقات کتابخوانی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر را در برنامه داریم.

شیوخی امر به معروف و نهی از منکر را راه‌گشای بسیاری از مسائل دانست و می‌گوید: تبلیغات محیطی در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر، حقوق شهروندان و عفاف و حجاب، در برنامه است؛ ضمن اینکه باید در زمینه تفکیک خانم‌ها و آقایان در شهرداری در جا‌هایی که ضروری نیست، تلاش شود.

علی شجاع حیدری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان نیز در این جلسه با اعلام آمادگی برای هر گونه همکاری با شهرداری، گفت: در سال ۹۴ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، تصویب شد؛ اما ابلاغ آن برای اجرا تا سال ۹۷ به طول انجامید.

او می‌گوید: در این قانون، وظایف برخی دستگاه‌ها مشخص شده و براساس آن، ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سطح کشور و شورای استانی و شهرستانی زیرمجموعه آن تعریف شده است.

عباس طیب نیا، مسئول امور مساجد ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان نیز با تاکید بر لزوم افزایش ارتباط شهرداری با مساجد، گفت: شهرداری می‌تواند امکاناتی را در اختیار مساجد بگذارد تا باعث جذب بیشتر مردم به مساجد شود.

او می‌گوید: شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری، معروف‌ها و منکر‌های موجود در شهرداری را به ستاد گزارش دهد.

مرجان شفیعی، مسئول عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان نیز گفت: شهرداری وظایف زیادی در طرح ملی عفاف و حجاب بر عهده دارد که از جمله آن ها: جلوگیری از تبلیغ کالا‌های فرهنگی مغایر با عفاف و حجاب در سطح شهر و تأسیس فرهنگسرای عفاف و حجاب است.

در این جلسه، حکم مسئولیت رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری به سعید شعرباف، شهردار کرمان اعطا شد.

همچنین محمد شیوخی، حکم دبیری شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری را از شهردار کرمان دریافت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار