وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایذه یک شهرستان کشاورزی است و اقتصاد این شهرستان ذاتا کشاورزی و دامپروری است.

سیدجواد ساداتی نژاد گفت: ایذه یک شهرستان کشاورزی است و اقتصاد این شهرستان ذاتا کشاورزی و دامپروری است همچنین استان خوزستان قلب و قطب کشاوری کشور است و در این زمینه قابل مقایسه با استان های دیگر نیست.

او می گوید: این شهرستان ها که در شمال استان خوزستان قرار دارد طبیعتا به یک سرمایه گذاری ویژه نیاز دارد؛ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که مطالبه به حق مردم است و حضرت آقا این طرح را توصیه کردند مطالعات این موضوع انجام شده است.

ساداتی نژاد گفت: در حوزه های آب و خاکی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و مرمت قنوات در دستور کار قرار دارند همچنین در حوزه پروتئین دامی کمبود وجود دارد و با توجه به ظرفیت موجود که مردم به این کار آشنایی دارند برای پشتیبانی از اشتغال وابسته به حوزه دامپروی در راستای خودکفایی پروتئین با کمک امور دام طرحی در مورد پرورش دام سبک و سنگین راه اندازی خواهد شد و با این کار به تامین گوشت خواهیم رسید.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی سهمیه تخصیص دامدار کارت باید در این منطقه بیشتر شود تا مشکل دامدارانی که توانایی خرید علوفه را ندارند حل شود.

ای مقام مسئول می گوید: با توجه به ظرفیت بالای طبیعی شهرستان های ایذه، باغملک و دزپارت این شهرستان ها آزمایشگاه های منابع طبیعی کشور هستند و این خشکسالی که گریبانگیر مردم شده است مربوط به این منطقه نیست و کل کشور درگیر این مشکل هستند همچنین در تلاش هستیم تا در حوزه کشاورزی تحولاتی عظیم ایجاد کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.