مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از ️سرقت ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات جاده‌ای کرمانشاه طی سال گذشته خبر داد.

فریبرز کرمی گفت: در ۱۲ ماهه سال گذشته روند سرقت علائم و تجهیزات در سطح محور‌های اصلی، شریانی و بزرگراه‌ها استان افزایشی بوده، اظهار کرد: این مسئله چالش‌هایی را در زمینه ایمنی کاربران جاده‌ای ایجاد کرده است.

 سرقت تابلو‌های اطلاعاتی در استان کرمانشاه  سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان خسارت برجای گذاشته است. علائم جاده‌ای بیشترین آمار سرقت را در این زمینه دارند و به لحاظ ریالی نیز بیشترین خسارت مربوط به سرقت علائم ایمنی، ترافیکی است.

 در سال گذشته ۳۰ دستگاه چراغ چشمک زن با برآوردی ریالی ۸۱۰ میلیون ریال، ۵۲۰ متر تابلو اطلاعاتی حدود ۲۶ میلیارد ریال، ۲ هزار و ۵۰۰ عدد علائم هشداری، ایمنی، ترافیکی و… با برآورد ریالی حدوداً ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مربوط به سرقت علائم ایمنی راه‌ها است.

در زمینه روشنایی راه‌ها ۵۴۰ متر کابل برق با برآورد ریالی ۳۷۸ میلیون ریال، ۲ دستگاه ترانسفورماتور برق حدوداً ۶۰۰ میلیون ریال به سرقت رفته است که با در نظر گرفتن حفاظ برای ترانسفورماتور و تابلو‌های برق از اقداماتی است که برای جلوگیری از سرقت تجهیزات انجام شده که سارقین با روش جدید و تخریب پایه بتنی و سقوط ترانس اقدام به سرقت تجهیزات روشنایی راه‌ها کرده‌اند.

۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پایه گاردریل و ۱ هزار ۶۰۰ عدد شاخه گاردیل بالغ بر ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال توسط سارقین به سرقت رفته است.

با توجه به محدودیت اعتبارات تخصیص یافته حفظ و صیانت از تجهیزات و علائم جاده‌ای امری اجتناب ناپذیر و ضروری است، به طور قطع برای حفظ جان کاربران جاده‌ای به دلیل سرقت تابلو‌ها و تجهیزات راه‌ها، برخورد قاطع و شدید با سارقان توسط مراجع ذی‌صلاح بیش از پیش مورد نیاز است.

کشف ۵۰۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۵۰۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کرمانشاه از ابتدای سال جاری خبر داد.

جاویدان گفت: این مقدار کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۵۲ کیلوگرم بوده ۲۲۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

 در سال جاری و با تلاش مأموران پلیس، ۱۵ قاچاقچی، ۲۴۶ خرده فروش و چهار حمل کننده مواد مخدر دستگیر و ۲۲۴ معتاد متجاهر نیز جمع آوری شده‌اند.

 آمار دستگیری قاچاقچیان در ۲۵ روز ابتدایی امسال نسبت به سال قبل ۱۵ درصد، خرده فروشان سه درصد، حمل کنندگان ۳۳ درصد و جمع آوری معتادان متجاهر نیز ۱۵ درصد رشد داشته است.

 کل کشفیات مواد مخدر استان در سال گذشته چهار تن و ۸۵ کیلوگرم بود. این مقدار کشفیات در مقایسه با سال ۹۹ که حدود سه تن و ۶ کیلوگرم بوده ۳۸ درصد افزایش داشته است.

آمار دستگیر شدگان حوزه مواد مخدر استان کرمانشاه در سال گذشته ۶ هزار و ۵۵۹ نفر بود.  این تعداد در مقایسه با سال ۹۹ که پنج هزار و ۹۹۳ نفر بوده‌اند ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

کشف یک محموله روغن قاچاق در مرز سومار
فرمانده هنگ مرزی سومار گفت: یک محموله روغن حیوانی قاچاق که در پوشش پنیر جاسازی شده بود روز پنجشنبه در نقطه صفر پایانه مرزی سومار توسط نیروهای مرزبانی کشف و توقیف شد.

سرهنگ غلامرضا فتحی گفت: این محموله روغن حیوانی قاچاق شامل یک هزار و ۹۰۰کیلوگرم روغن که در پوشش ۷۶ هزار عدد پنیر به شکل ماهرانه برای خروج از کشور جاسازی شده بود.

 این محموله توسط سودجویان در یک کامیون جاسازی شده و به قصد انتقال به داخل خاک کشور عراق بارگیری شده بود که با هوشیاری نیروهای مرزبانی شناسایی، کشف و ضبط شد که جهت سیر مراحل قانونی تحویل مبادی ذیربط شد.

ارزش محموله کشف شده بیش از پنج میلیارد ریال است.

پدیده قاچاق باعث از کار افتادن چرخ های تولید و صنعت و در نهایت خروج ارز و رکود اقتصادی در مملکت می‌شود.

 مرزداران این هنگ با پوشش شبانه‌روزی و فعال کردن منابع خبری و رصد هرگونه تحرکی در تلاشند تا فضای ناامنی را برای قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی ایجاد کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.