راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی اشکور در مدرسه شبانه‌روزی زیاز شهرستان رودسر در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی گیلان قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ایجاد مقدمات راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی اشکور در منطقه زیاز رودسر و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و خیران میراث فرهنگی این شهرستان خبر داد.

به گفته ولی جهانی، ایجاد و راه‌اندازی موزه‌های تخصصی علاوه بر اینکه موجب افزایش پتانسیل جذب گردشگر و توسعه برند گردشگری گیلان خواهد شد، می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در حفظ و پاسداشت و انتقال میراث ارزشمند فرهنگ‌های بومی مناطق مختلف استان گیلان داشته باشد.

او هدف از راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی اشکور در مدرسه شبانه‌روزی زیاز شهرستان رودسر را ترویج فرهنگ پاسداشت میراث فرهنگی و موزه‌داری در گیلاناعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: خیران میراث‌فرهنگی رودسر تاکنون ۱۵۰ قلم از اشیاء مرتبط با میراث مردم‌شناسی شهرستان را جمع آوری کرده‌اند که این اشیاء توسط مردم محلی به منظور ایجاد این موزه اهدا شده است.

به گفته آقای جهانی، بیشترین آثار شناسایی و ثبت شده شهرستان رودسر در بخش رحیم‌آباد و دهستان‌های این منطقه کشف شده که این امر نشان‌دهنده اهمیت نقش این منطقه در حوزه میراث‌فرهنگی استان و لزوم راه‌اندازی موزه برای حفاظت از اشیاء مرتبط با این شهرستان است.

شهرستان رودسر در ۷۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.