مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: در سال گذشته ۱۴ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی در قالب ۷۴ طرح به فعالان حوزه صنایع دستی استان پرداخت شد.

یعقوب گویلیان گفت: از طریق پرداخت این تسهیلات برای ۳۳۰ نفر در بخش مشاغل خانگی و روستایی در کردستان اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: این تسهیلات در راستای رونق و توسعه کسب و کارهای صنایع‌ دستی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به متقاضیان این‌ حوزه پرداخت شده است.

او می گوید: هنرمندانی که از تسهیلات ارائه شده بهره‌مند شده‌اند در رشته‌های نازک‌کاری، دوخت البسه‌ محلی، گلیم‌ بافی، سازسازی سنتی، کلاش‌ بافی، شال‌ بافی، نساجی‌ سنتی، زیورآلات سنتی، خراطی، معرق‌ چوب، منبت، رو دوزی‌های سنتی، سفال‌گری، بافتنی‌های سنتی و ارغوان‌بافی مشغول فعالیت هستند.

گویلیان گفت:برای حمایت بیشتر از هنرمندان صنایع‌ دستی، پرداخت تسهیلات به فعالان این حوزه در سال‌جاری نیز ادامه دارد و امیدواریم با تخصیص اعتبارات و همکاری بانک‌های عامل، فرصت‌های اشتغالزایی مناسبی برای کارآفرینان و صنعت‌گران در استان فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.