رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در شبانه روز گذشته ۴۸ نفر از مردم استان به کرونا مبتلا شدند و دو بیمار نیز جان دادند.

دکتر محمدامین  ولی زاد گفت: هرچند که روند شیوع بیماری کاهش یافته است، ولی در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا و ۵۴ بیمار کرونایی نیز در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی می‌گوید: در حال حاضر ۲۳۲ نفر بر اثر ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که ۶۸ نفر از ایشان در بخش مراقبت‌های ویژه و ۱۹ نفر نیز به علت آسیب‌های ناشی از این بیماری از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

به گفته این مقام دانشگاهی در شبانه روز گذشته دو نفر نیز در شهر‌های بوکان و خوی به علت تشدید بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند و تعداد فوتی‌های کرونا در استان به ۷ هزار و ۵۵۵ نفر رسید.

وی گفت: از ابتدای امسال ۵۵ نفر از مردم استان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

ولی زاد همچنین در زمینه پوشش واکسیناسیون در استان نیز می‌گوید: تاکنون افزون بر ۶ میلیون ۳۲ هزار و ۶۰۰ دُز واکسن کرونا تزریق شده است که بیش از ۸۳/۶ درصد افراد واجد شرایط واکسیناسیون در آذربایجان غربی دُز اول، بیش از ۷۴/۳ درصد دز دوم و افزون بر ۳۲/۸ درصد دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.