ماه رمضان بهترین فرصت برای کمک به نیازمندان است

امام جمعه مهاباد گفت: مردم و خیران این شهرستان کمک به نیازمندان به ویژه ایتام را در این ماه مبارک فراموش نکنند.

ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد با اشاره به نزدیک شدن به ۱۵ رمضان روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) و روز ایتام گفت: افرادی که بضاعت و توانایی مالی لازم را برای کمک به ایتام و مستمندان دارند در طرح ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره) مشارکت و زمینه خرسندی نیازمندان را با هدایای خود فراهم کنند.

وی گفت: ماه رمضان فرصتی مغتنم برای کمک به قشر ناتوان و فقیر جامعه است، در این زمینه همه خیران مشارکت داشته باشند، زیرا حمایت خیران و حامیان از ایتام و مستمندان، همواره نزد پروردگار عالم قرب و منزلت ویژه‌ای دارد.

امام جمعه مهاباد گفت: اگر این فرهنگ معنوی کمک به افراد بی بضاعت در جامعه اسلامی نهادینه شود ریشه فقر خشکیده خواهد شد.

ماموستا امامی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز ۲۹ فروردین ماه روز ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی در تمام مرز‌های جغرافیایی شامل مرز‌های آبی، زمینی و هوایی مدافع امنیت و آرامش مردم بوده و در دوران صلح نیز با مشارکت در بحران‌هایی همچون سیل، کرونا و حوادث دیگر پیش قدم خدمت به مردم است.

امام جمعه مهاباد گفت: مجمع شورای روحانیون این شهرستان میزان زکات فطریه روزه‌داران را در سال جاری برای هر نفر ۳۰ هزار تومان و میزان کفاره «فدیه» برای هر روز را  ۱۵ هزار تومان تعیین کرده است.

وی همچنین گفت: دهم ماه مبارک رمضان، مصادف با سالروز رحلت بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری و همسر گرامی پیامبر اکرم (ص) است، زنی که همواره یار و یاور نبی مکرم اسلام بوده و دین اسلام مدیون این شخصیت بزرگ است.

ماموستا امامی گفت: تمام کار‌های عادی روزانه و امورات خانه داری برای زنان مسلمانی که با نیت کسب رضای خداوند انجام گیرد در پیش درگاه خداوند دارای پاداش اخروی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهیلاالبوغبیش
۱۳:۵۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام من یه زنم ویه دختریتیم دارم ممنون میشم کمکم کنید