خطیب جمعه قم بر لزوم حضور موثر نخبگان و نیرو‌های انقلابی در جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی تاکید کرد.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه قم با اشاره به تلاش دشمن در جهت وارونه نمایی دستاورد‌های انقلاب اسلامی گفت: امروز جهاد تبیین فریضه بزرگ ملی محسوب می‌شود و همه نیرو‌های انقلاب و نخبگان جامعه باید با روایتگری صحیح اولویت ها، توطئه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن را خنثی کنند.

او گفت: در جهاد تبیین، نیروی‌های انقلابی باید در برابر دشمن نقش تهاجمی داشته باشند.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به در پیش بودن لیالی پر خیر و برکت قدر با تاکید بر اهمیت بهره‌گیری از فضایل این شب‌ها گفت: مومنان روزه‌دار باید شب‌های قدر را فرصت علم آموزی و بهره مندی از تفسیر قرآن، احکام دین و احادیث اهل بیت (علیهم السلام) قرار دهند.

آیت الله سید محمد سعیدی گفت: شب‌های قدر فرصت مناسبی برای عالِم شدن و با بصیرت عمل کردن است و انسان عاقل در ضمن دعا و توسل از مفاهیم ارزشمند و نورانی الهی غافل نمی‌شود.

او در ادامه با بیان اهمیت نقش خانواده در توسعه اعتقادات و باور‌های دینی جوانان و نوجوانان گفت: نوجوانانی که تازه به سن تکلیف رسیده اند و امسال برای نخستین بار روزه گرفتند در حقیقت حجت را برای کسانی که بدون عذر شرعی، تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند، تمام کردند.

خطیب جمعه قم همچنین با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی گفت: مسئولان باید فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب را در عرصه‌های مختلف نصب العین خود قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار