انصارالله یمن حمله اشغالگران به مسجدالاقصی را محکوم و بر ضرورت ایستادگی در برابر صهیونیست‌ها تأکید کرد.

درپی حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران در مسجد الاقصی، دفتر سیاسی انصارالله حملات رژیم صهیونیستی به نمازگزاران و نقض مکرر حریم و حرمت مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه انصارالله یمن آمده است: «ما به ملت فلسطین به خاطر پاسخ قهرمانانه آن‌ها در برابر استکبار صهیونیست‌ها درود می‌فرستیم. تحولات فلسطین اشغالی، ملت‌های عرب و اسلامی را ملزم به حرکتی جدی برای حمایت از پایداری مردم فلسطین می‌کند.»

انصارالله در ادامه بیانیه خود با اشاره به عادی‌سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی، افزود که تحولات اخیر فلسطین، ضرورت ایستادگی در کنار مردم مظلوم فلسطین برای مقابله با ستمگری دشمنان و خیانت و عادی‌سازی روابط بعضی کشور‌های عرب را پُررنگ‌تر می‌کند.

دولت صنعا:ملت یمن تا آزادی قدس اشغالی از مردم فلسطین حمایت می‌کند

هشام شرف، وزیر امور خارجه دولت صنعا نیز هجوم صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی را خطرناک و تحریک آشکار احساسات همه مسلمان و نقض آشکار حقوق مردم فلسطین عنوان کرد و گفت: «ما بر حق فلسطینیان برای پاسخگویی و دفاع از خود که توسط تمامی هنجارها، قوانین و منشور‌های بین المللی تضمین شده است، تأکید داریم.»

وزیر امور خارجه دولت صنعا گفت: «از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که رژیم صهیونیستی را برای توقف حملات خود علیه مردم فلسطین و ادامه هتک حرمت مقدسات اسلامی تحت فشار قرار دهد. دولت و ملت یمن بر حمایت خود از مردم فلسطین تا آزادی همه‌جانبه و ایجاد کشورشان در تمام خاک فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس تأکید می‌کنند.»

قابل ذکر است که در حمله نظامیان اشغالگر صهیونیست به نمازگزاران روزه‌دار در مسجدالقصی و وقوع درگیری در کرانه باختری و قدس اشغالی، تا این لحظه ۲۲۴ فلسطینی زخمی شدند.

منابع عرب زبان اعلام کردند که علی‌رغم اتخاذ تدابیر امنیتی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی در تمامی ورودی‌های منتهی به مسجدالاقصی، قریب به ۵۰ هزار فلسطینی با حضور در این مسجد به اقامه نماز جمعه پرداختند.

جنبش حماس در واکنش به این رخداد‌ها اعلام کرد که حملات وحشیانه نظامیان اشغالگر صهیونیستی به نمازگزاران مسجدالاقصی را محکوم می‌کنیم. از فلسطینیان در کرانه باختری و داخل می‌خواهیم در کنار مردم بیت‌المقدس بایستند و از آن‌ها حمایت کنند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز حمله به نمازگزاران در مسجدالاقصی را جنایتی تهاجمی دانست و مسئولیت کامل آن را برعهده اشغالگران عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار