مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: با هدف ارتقای سرانه فضای آموزشی در این استان در سال ۱۳۹۵ ردیف خاص ایجاد فضای آموزشی در لایحه بودجه کشور پیش‌بینی شد و در سال ۱۴۰۱ رقم آن به ۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال رسیده است.

میثم لک‌زایی گفت: از محل ردیف یاد شده در سال ۱۴۰۰ مبلغ یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به سیستان و بلوچستان ابلاغ که در سفر اخیر رییس‌جمهور تخصیص ۱۰۰درصدی این ردیف محقق شد.

او گفت:با پیگیری و نگاه ویژه سازمان نوسازی مدارس کشور، مسوولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رقم یاد شده در سال ۱۴۰۰ با افزایش چشمگیری به ۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: این مهم نشان از توجه ویژه دولت و مسوولان نظام به توسعه همه جانبه مناطق کمتر توسعه یافته و زدودن چهره محرومیت از این مناطق دارد.

او گفت: یک‌هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال تجهیزات استاندارد سرمایشی و گرمایشی در چند سال اخیر در مدارس سیستان و بلوچستان نصب و راه‌اندازی شده است.

لکزایی گفت: موضوع استاندارد سازی و جایگزین کردن تجهیزات سرمایشی با جدیت هرچه تمام تر در دستورکار این اداره کل بوده و خواهد بود و از این حیث در سال‌های اخیر اتفاق مبارک و کم نظیری در مقایسه با سنوات گذشته انجام شده است.

او گفت: در همین راستا و با هدف بهره‌مندی دانش آموزان از تجهیزات استاندارد در برنامه‌ای پنج ساله و با تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز، تعداد هفت هزار و ۵۷۴ دستگاه اسپیلت و کولر گازی، ۹ هزار و ۲۳۵ دستگاه پنکه دیواری و یک‌هزار و ۱۶۶ دستگاه کولر آبی با اعتباری یک‌هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال برای جامعه آماری دانش آموزان تحت پوشش به تعداد ۳۹۲ هزار و ۳۶۴ نفر در بین مدارس و کلاس‌های درس استان توزیع، نصب و بهره‌برداری شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت:  امسال  نیز این مهم از اولویت‌های کاری مجموعه خواهد بود و این فرآیند تا تحقق کامل هدف موردنظر ادامه خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار