مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: امسال بیش از ۴ میلیون نشاء گوجه فرنگی با هدف افزایش بهره‌وری در گلخانه این شرکت تولید می‌شود.

اسداله محسن زاده گفت: به منظور افزایش راندمان تولید با بهره‌گیری از توان کارشناسی شرکت، نشاء‌های گوجه فرنگی در ۱۰۰ هکتار از مزارع امور زراعت بصورت مکانیزه کشت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت گوجه فرنگی در شرکت بصورت مکانیزه بوده و جهت استفاده به کارخانه رب شرکت، تحویل خواهد شد.

محسن زاده با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۶ هزار تن محصول گوجه از مزارع تولید شد، گفت: بذر گوجه فرنگی ارقامی شامل ۱۱ رقم کاملا صنعتی با راندمان بسیار بالا از شرکت‌های معتبر دنیا خریداری شده و در مرحله کشت قرار گرفته است.

او با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد امور باغی این شرکت بصورت مکانیزه انجام می‌شود، گفت: در سال جدید به کاشت باغ جدید گلابی و گیلاس در باغات شرکت اقدام شده و در سال‌های آینده هم باغات شرکت توسعه خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان می‌گوید: شکوفه دهی ارقام مختلف درختان میوه در حد مطلوب بوده و تلقیح مناسب در گل‌ها هم به خوبی صورت گرفته است.

محسن زاده گفت: با تامین به موقع نهاده‌های باغی و نظارت دقیق در هرس درختان، سال گذشته تولید محصولات باغی این شرکت از پنج هزار و ۶۰۰ تن به هفت هزار تن افزایش یافت.

او با اشاره به توسعه باغ زیتون شرکت گفت: کل باغ زیتون شرکت ۳۰۰ هکتار است که ۷۰ هکتار آن سال گذشته ایجاد و برای جلوگیری از خام‌فروشی و خلق ارزش افزوده نسبت به فرآوری آن اقدام شده و با استحصال کنسرو زیتون در بسته‌بندی‌های شیک روانه بازار مصرف می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.