شرکت آب و فاضلاب و سپاه استان قزوین برای جلب مشارکت و استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

تفاهم نامه همکاری شرکت آب و فاضلاب و سپاه صاحب الامر (عج) استان با هدف تعامل و همکاری مستمر در آموزش و فرهنگ سازی مدیریت مصرف بهینه آب در سطح اقشار بسیج، همکاری و مساعدت در جهت حفظ حقوق مردم به منظور ممانعت از دست اندازی به تاسیسات آب آشامیدنی و بالاخره همکاری و مساعدت فیمابین در مواقع بحرانی و اضطراری تفاهم نامه همکاری امضاء شد.

داراب بیرنوندی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: در حالیکه سه برابر میانگین جهانی تبخیر و کمتر از یک سوم میانگین جهانی بارش داریم مساله آب در منطقه خاورمیانه، ایران و استان قزوین نمود پیدا کرده است.

میزان بارش‌ها کافی نیست و کیفیت طعم و مزه آب چاه‌ها در حال کاهش هست چرا که مجبوریم آب را از ژرفای عمیق تری استحصال کنیم و به لایه‌های آب شور نزدیک شده ایم و در این حال تنها ۵۲ درصد مردم الگوی مصرف ۱۴ مترمکعب در ماه را رعایت می‌کنند.

در حالیکه استان قزوین یکی از قطب‌های صنعتی و کشاورزی کشور است، اما برای پساب تصفیه شده مشتری نداریم و متاسفانه چرخه‌های استفاده از پساب‌ها در صنایع وجود ندارد، چون آب تاکنون ارزان و در دسترس بوده است.

 باید بپذیریم که آب نیست و به همین دلیل از همه‌ی مردم، دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای همراهی و همکاری در حل بحران کمبود آب کمک می‌خواهیم و توانمندی سپاه می‌تواند در این زمینه مهم ارزیابی شود.

همچنین فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در ادامه این نشست گفت: در یک کشور غنی از فرهنگ دینی و ملی، مساله چالش آب غیر قابل قبول، ولی در عین حال قابل حل است.

وقتی صحبت از خدمت کردن به مردم است، سپاه در کنار و همراه دستگاه‌های اجرایی است و در بحث تامین آب مورد نیاز مردم با تمام ظرفیت خدمت خواهیم کرد.

 هم از طریق پروژه‌های عمرانی محرومیت زدایی و تامین آب در مناطق روستایی و هم از طریق ماموریت‌های ارشادی و فرهنگ سازی با شرکت آب و فاضلاب استان همکاری داشته و خواهیم داشت و این تفاهم نامه نیز نمود این همکاری‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار