گوشی‌های هوشمند باعث ایجاد تومور مغزی نمی شوند

طبق تحقیقات انجام شده گوشی هوشمند روی مغز اثر نمی‌گذارند و باعث سرطان نمی‌شوند.

بر اساس یک مطالعه جدید، استفاده از تلفن همراه باعث افزایش بروز تومور مغزی نمی‌شود. این تحقیق یافته‌های قبلی را تقویت می‌کند که نشان می‌داد موبایل‌ها با سرطان مغز مرتبط نیستند.

به گزارش سایت digitaltrends؛ جسیکا جونز، استاد سرطان شناسی دانشکده پزشکی مک گاورن گفت:" این مطالعه نشان داد که افراد زیادی از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۲ (گوشی هوشمند در آن زمان وجود ندارد) به تومور مغزی مبتلا شده بودند. پس از این مطالعه محققان، بیماران زیادی را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که تلفن‌های همراه باعث سرطان مغز نمی‌شوند.

کرستین پیری، یکی از نویسندگان این مطالعه، از واحد اپیدمیولوژی سرطان، گفت:" این نتایج شواهد انباشته‌ای را تأیید می‌کند که استفاده از تلفن همراه در شرایط معمول خطر تومور مغزی را افزایش نمی‌دهد. فناوری‌های تلفن همراه همواره در حال بهبود هستند، به طوری که نسل‌های اخیر توان خروجی بسیار کمتری را منتشر می‌کنند.

علت ایجاد تومور مغزی

بورگون گفت که نتایج NTP اغلب اشتباه تفسیر می‌شود. به گفته او، آنچه که مطالعات NTP در واقع نشان داد این بود که در سطوحی که تقریباً شش برابر بیشتر از حد مجاز برای قرار گرفتن در معرض تشعشع است، شواهدی از شکستن DNA و برخی ارتباط با تومور‌های مغزی در موش‌های نر وجود دارد.

علیرغم نتایج دلگرم کننده مطالعه اخیر، در آمریکا، از هر ۱۰۰ هزار مرد یا زن، یک نفر به سرطان مغز مبتلا می‌شود. جونز گفت "بهترین کاری که می‌توانید برای سلامتی انجام دهید این است که گوشی خود را کنار بگذارید و ورزش کنید. حتی ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. " کاهش در صورت اضافه وزن، کاهش چشمگیری در خطر ابتلا به سرطان را نشان داده است.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار