امروز شاخص کل بورس با رشد ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحدی، در تراز یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۶۶۸ واحد متوقف شد.

امروز  شنبه (۲۷ فروردین) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۳  هزار و ۶۸۴ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحدی، در تراز یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۶۶۸ واحد متوقف شد.

آقای آراد پورکار تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار امروز روند مثبت داشت، اما این روند کم قدرت بود اکثر نماد‌های شاخص ساز امروز در رنج‌های متعادل بودند مهم‌ترین عاملی که می‌توان برای این موضوع در نظر گرفت این است که شاخص‌های بازار بر روی مقاومت هستند از سوی دیگر با توجه به رشدی که بازار داشته است نیاز بهد اصلاح نیز وجود دارد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۴۲۸ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «فملی» و «پارسان» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «خگستر» و «خودرو» سه نماد پر تراکنش بودند.
شاخص بورس ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحد رشد کرد
شاخص کل هم وزن هم با رشد ۴ هزار و ۶۷۵ واحدی روی پله ۳۸۷ هزار و ۶۳۹ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۷ هزار و ۵۰ میلیارد سهم به ارزش ۳ هزار و ۴۲۸ میلیارد تومان رسید.
شاخص بورس ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحد رشد کرد
شاخص فرابورس هم با رشد ۲۰۹ واحد روی پله ۲۰ هزار و ۲۴۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۱۳۰ میلیون و سهم به ارزش ۷۹۱ هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص بورس ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحد رشد کرد

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فولاد، فملی وپارسان به ترتیب با ۹۵۶.۴، ۸۰۳.۴۸ و ۷۷۲.۸۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های فخوز، پاکشو و تملت به ترتیب با ۱۵۰.۶۵، ۳۶.۱۶ و ۳۲.۹۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های آریا، شگویا و شاوان به ترتیب با ۸۸.۸۳، ۲۰.۶۳ و ۸.۵۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های وسپهر، دماوند و اعتلا به ترتیب با ۱۴، ۸.۲۲ و ۲.۲۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۸۱۱ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «سرمایه گذاری‌ها»، «شیمیایی» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.
شاخص بورس ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحد رشد کرد

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های کفپارس، غزر و ورنا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های غشصفا، ثامان و ولپارس بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.
شاخص بورس ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحد رشد کرد

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های تلیسه، فگستر و کزغال بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت دماوند، قشیر و وسپهر بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.
شاخص بورس ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحد رشد کرد

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، کمند وهمای  بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های همای، فیروزا وپارند در بورس ایران داشتند.

شاخص بورس ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحد رشد کرد

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اوصتا و آسامید بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های تابان ۰۳، اوصتا و اعتماد در بورس ایران داشتند.
شاخص بورس ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحد رشد کرد

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های کمند ، خگستر و  کیمیاتک ۲ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، خگستر و خساپا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
شاخص بورس ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحد رشد کرد
نماد‌های اراد ۱۰۲۴، اخزا ۹۱۷۴ و اخزا ۹۰۹۲ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، تجلی و اعتماد ۲ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

شاخص بورس ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحد رشد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار