وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای حمله نظامیان صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی را محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه، در پی حمله اشغالگران صهیونیست به نمازگزاران در مسجدالاقصی، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جنایات نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی در مسجد الاقصی و حملات آشکار آن‌ها به نمازگزاران را به شدت محکوم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود با بیان اینکه تحولات اخیر فلسطین را با نگرانی دنبال می‌کند، گفت: «سوریه حملات غیرانسانی صهیونیست ها به غیرنظامیان فلسطینی در حریم مسجد الاقصی را محکوم میکند. این حمله تحت حمایت اشغالگران و کابینه نژاد پرست صهیونیستی صورت گرفته است.»

در ادامه این بیانیه آمده است که سکوت مشکوک جامعه بین المللی و انفعال غیرموجه سازمان های بین المللی برای توقف این حملات و حمایت بی حد و حصر آمریکا از اشغالگری، تجاوز، شهرک سازی، حقوق تاریخی مردم فلسطین را تغییر نخواهد داد، زیرا رژیم صهیونیستی  است که صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند.

فواد اوکتای، معاون رئیس جمهور این کشور نیز حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم کرد.

پیش از این نیز وزارت امور خارجه عراق «خشونت بیش از حد» نیرو‌های رژیم صهیونیستی را که منجر به تلفات و جراحت فلسطینیان شده، محکوم و بر لزوم مهار این تحولات تأکید کرد.

این در حالی است که همزمان با شروع ماه مبارک رمضان، درگیری‌ها در قدس اشغالی و کرانه باختری بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها افزایش یافته است و روزگذشته با حمله به نمازگزاران در مسجد الاقصی و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ فلسطینی، این درگیری‌ها به اوج خود رسید.

جنبش حماس نیز در واکنش به این رخداد‌ها اعلام کرد که حملات وحشیانه نظامیان اشغالگر صهیونیستی به نمازگزاران مسجدالاقصی را محکوم می‌کند و از فلسطینیان در کرانه باختری و داخل می‌خواهد در کنار مردم بیت‌المقدس بایستند و از آن‌ها حمایت کنند.

 حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی و حملات وحشیانه آن‌ها به نمازگزاران و اقدامات تجاوزکارانه آن‌ها در بیت المقدس و تخریب اموال آن‌ها را محکوم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار