رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: عامل انتشار تصاویر شخصی شهروندان در صفحه اینستاگرام دستگیر شد.

ابوطالبی گفت: با شکایت چند نفر از شهروندان درباره انتشار تصاویر شخصی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار داده شد.

به گفته او با اقدامات فنی، شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم در یکی از شهرستان‌های استان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

ابوطالبی گفت: متهم ابتدا در بازجویی‌ها بزه ارتکابی را انکار کرد، اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده به وسیله کارشناسان پلیس فتا، ناچار لب به اعتراف گشود و انگیزه خود را انتقام گرفتن از همه شاکیان عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان یزد به شهروندان توصیه کرد در فضای سایبری از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی خودداری کنند و در شبکه‌های اجتماعی رعایت احترام به حریم خصوصی افراد را داشته باشند.

ابوطالبی گفت: یکی از معضل کنونی جامعه حفظ حریم خصوصی افراد است که به اشکال مختلف به وسیله سودجویان و کلاهبرداران نادیده گرفته شده است.

او می گوید: سودجویان و کلاهبرداران با سوء استفاده از اطلاعات شخصی قربانیان از آن‌ها اخاذی می‌کنند.

ابوطالبی گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا www.cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس فتا اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.