راه‌اندازی مرکز نوآوری دانش‌آموزی در گلستان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: به زودی دومین مرکز نوآوری دانش آموزی کشور در گرگان به بهره‌برداری خواهد رسید.

سیدمحمد دهنوی امروز در جلسه کارگروه دانش‌بنیان استان گلستان گفت: اهمیت توجه به نسل جدید برای پرورش نیرو‌های کارامد و خلاق ضروری است.

او گفت: کشور در حوزه دانش پیشرفت‌های بسیار زیادی کرده، اما در حوزه فناوری نیازمند تلاش بیشتر است و باید یک اتفاق جدی در این عرصه رقم بخورد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: خط مقدم ایجاد تحول در مسیر دانش بنیان دانشگاه‌ها هستند، چون افرادی را باید تربیت کنند که در این مسیر حرکت کنند.

او می‌گوید: هنوز ایمان و اعتقادی که مقام معظم رهبری به این جوانان و شرکت‌ها و این نگاه موثر در کشور دارند، در دولت‌ها ایجاد نشده است.

دهنوی گفت: در مسیر توسعه شرکت‌های دانش بنیان، پارک علم و فناوری به تنهایی نمی‌تواند در این مسیر حرکت کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان می‌گوید: پارک علم و فناوری هرچه سریعتر با تشکیل یک کارگروه مشخص، طراحی زیست بوم علم و فناوری استان را تدوین و ارائه کنند.

دهنوی گفت: در این عرصه مشارکت بخش خصوصی بسیار اثربخش و عظیم خواهد بود و ما باید به سمتی برویم که مسیر پیشرفت و فعالیت بخش خصوصی را تسهیل کنیم و دولت تنها نقش تصمیم‌سازی را ایفا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.