مسکنی گفت: تولید انبوه و تجاری سازی محصولات دانش‌بنیان ضروری است.

مسکنی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی در جریان بازدید از چند واحد تولیدی شهر صنعتی کاوه مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

با توجه به قیمت بالای محصولات دانش‌بنیان به علت استفاده از تکنولوژی، تولید انبوه و تجاری سازی این محصولات ضروری است و چرخه تجاری سازی محصولات دانش‌بنیان در اولویت قرار دارد.

۱۰۱ تعاونی دانش بنیان در کشور فعال هستند که با توجه به اعلام شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، در جلسه‌ای با معاونت علمی ریاست جمهوری، دانش‌بنیان کردن محصولات ۲۰۰ تا ۲۵۰ واحد تعاونی در سطح کشور هدف گذاری شد

۱۶ قلم دانش‌بنیان در حوزه مسکن هدف‌گذاری شده که تعدادی منزل به صورت کاملا دانش‌بنیان ساخته شود و در این خصوص با وزارت راه و شهرسازی توافق صورت گرفته است.

کمک به تعاونی‌ها در اساس‌نامه صندوق ضمانت تصویب شده، اما در زمینه تامین منابع موانعی وجود دارد؛ در مدت ۸ ماه گذشته ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است.

از مجموع اعتبارات تخصیصی ۲ هزار میلیارد تومان از محل خط اعتباری وجوه بانک توسعه تعاون و یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هم از محل اشتغال محصولات خانگی و روستایی تامین شده است.

براساس توافق صورت گرفته بخش قابل توجهی از این اعتبارات در بخش اشتغال روستایی و حوزه دانش بنیان عملیاتی می‌شود تا گام موثری در راستای رفع مشکلات و تقویت محصولات دانش‌بنیان برداشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.