پایش شبانه زیست محیطی صنایع اراک

طرح پایش زیست محیطی شبانه و سر زده واحد‌های صنعتی اراک در حال اجراست.

 

محمود رضا فراهانی رییس اداره محیط زیست شهرستان اراک با اشاره به طرح پایش زیست محیطی شبانه در این زمینه مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

در این بازدید‌های شبانه و سر زده، وضعیت خروجی پساب، فیلتراسیون، سیستم پایش آنلاین، نحوه مدیریت پسماند و خوداظهاری واحد‌های صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار میگیرد

با توجه به رعایت نکردن الزامات زیست محیطی از جمله خاموش کردن فیلتر‌ها و یا رهاسازی پساب به اراضی مجاور از سوی برخی مراکز اخطار‌های لازم به آن‌ها داده می‌شود.

از اهداف اجرای این طرح شناسایی و برخورد با صنایع آلاینده محیط زیست و جلوگیری از تخلف در خارج از ساعت‌های اداری است و در این طرح شهرک‌ها و نواحی‌های صنعتی و مراکز تولیدی بزرگ شهرستان مورد پایش و بازدید کارشناسی قرار می‌گیرد.

ارتقا کیفی شاخص‌های زیست محیطی واحد‌های تولیدی و خدماتی در استان مرکزی و انجام اصلاحات لازم و جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

بسیاری از این واحد‌های صنعتی متخلف با تصور نبود کنترل و پایش‌های شبانه زیست محیطی، فعالیت‌های دارای آلودگی شدید را در شب به انجام رسانده یا تعداد قلیلی از واحد‌ها سیستم فیلتراسیون را خاموش می‌کنند.

این صنایع بیشتر با هدف افزایش ظرفیت تولید و کاهش هزینه‌های جاری، اقدام به امر می‌کنند، اما متاسفانه این اقدام باعث آسیب و لطمات جبران ناپذیر به محیط زیست می‌شود.

سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس وظایف ذاتی، قانونی و اخلاقی نسبت به سلامت مردم و حقوق شهروندان متعهد هست و قطعا به پیام‌ها و اطلاعاتی که در این راستا از سوی مردم دریافت می‌شود رسیدگی خواهد شد و در چارچوب قانونی با صنایع آلاینده برخورد می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.