بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، وزارت بهداشت باید قیمت داروهای گران شده را به قبل از گرانی بازگرداند.

برای تهیه داروی سرطان همسرش آمده بود. ۵٠ میلیون نقد باید پرداخت می‌کرد تا نفس کشیدن همسرش شاید به مدد ٢ آمپول‌ آن هم از نوع ایرانی آسانتر شود.

داروی ام اس همسرش ٨ میلیون قیمت داشت و ۶ میلیون از آن را بیمه پرداخت می‌کرد. حالا هزینه‌های درمان درد دیگری شده بود بر دردهایشان. همسر کارگرش به خاطر درد بیماری کج دار و مریض کار می‌کند و حالا که مسئول داروخانه به او گفته است باید ٢ میلیون برای دارو پرداخت کند، چیزی جز اشک و آه در بساط نداشت و دست آخر دست خالی از داروخانه بیرون رفت.

جوان دیگری در داروخانه از بلای کرونا و عوارض آن می‌گفت. کرونا به پدرش امان زندگی داده بود؛ اما قارچ سیاه بلای جانش شده بود و باید هر ۵ روز برای پدرش شربتی خریداری می‌کرد که ٣ میلیون تومان قیمت داشت. البته این دارو با ارز دولتی وارد می‌شود، اما بیمه نیست. اگر ارز آن قطع شود؛ قیمت این دارو برای بیماران گرفتار عوارض کرونا چند برابر می‌شود و ۴ بار در ماه پرداخت کردن پول این دارو از توان خیلی‌ها خارج است.

حالا فکر گرانی ٣ تا ۶ برابری دارو و زمزمه های انتقال ارز دارو لرزه بر بدن بیماران به خصوص آن هایی می‌اندازد که بیماری خاص و صعب العلاج دارند و تسکین دردشان یا حتی حیاتشان بسته به این داروها است.

بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه در ابتدای سال، تا پایان ١۴٠٠ میانگین وزنی افزایش قیمت داروها باید ١۵ درصد می بود.

مصوبه شواری عالی بیمه برای افزایش قیمت دارو

پارسال ۵۶۵ قلم دارو افزایش قیمت داشتند

رضایی، معاون سازمان بیمه سلامت به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پارسال ۵۶۵ قلم دارو افزایش قیمت داشتند. فهرست آن ها برای پوشش بیمه افزایش قیمت به بیمه‌ها ارسال شده و میانگین افزایش قیمت داروها ۴٠ درصد بوده است و بیمه‌ها تا ٣٠ درصد افزایش قیمت دارو را پوشش داده اند.

به گفته رضایی بیمه‌ها افزایش قیمت ۴٧٠ قلم از ۵۶۵ قلم دارو را پوشش دادند و پوشش بیمه‌ای افزایش قیمت مابقی داروها منوط به تامین اعتبار از سوی وزارت بهداشت برای بیمه‌ها است.

سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی در چند مرحله و چندین نامه افزایش قیمت دارو را به مسئولان سازمان غذا و دارو هشدار داد؛ اما افزایش ‌قیمت همچنان ادامه پیدا می‌کند و در نهایت گرانی بیش از ١٠٠ قلم دارو را تاکنون بیماران از جیب پرداخت کرده‌اند و این افزایش قیمت‌ها همچنان تحت پوشش بیمه قرار نگرفته است.

این حکایت و عدد و رقم‌ها برای داروهای تحت پوشش سازمان‌های بیمه گر است و داروهایی که تحت پوشش بیمه نیستند، هر چقدر گران شوند؛ میزان گرانی را بیمار باید از جیب پرداخت کند که این گرانی‌ها خود دردی می‌شود بر دردها.

رئیس جمهور در دی پس از انتشار برخی گزارش‌ها، افزایش قیمت داروها را ناپسند دانست و گفت: این گونه گرانی‌ها که رنج مضاعفی بر بیماری است، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و نباید اتفاق بیفتد. لازم است وزارت بهداشت و درمان با جدیت آن را پیگیری کند و اجازه ندهد افراد سوداگر در زمینه گرانی اقلام دارویی فعال شوند.

رئیس جمهور: قیمت داروهای گران شده به قبل بازگردد

در نهایت سخنان رئیس جمهور در جلسه ۴ دی تبدیل به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازگرداندن قیمت داروهای گران شده به قبل شد و سهمیه ٧٠٠ میلیون دلاری برای دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص پیدا کرد.

معاون بیمه سلامت گفت: وزیر بهداشت در جلسه ای بعد از دستور رئیس جمهور، وعده ٢ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان برای جبران گرانی و پوشش بیمه‌ای داروهای گران شده را داد؛ اما تا امروز نه قیمت داروها به قبل برگشته و نه منبعی برای پوشش بیمه‌ای داروها به دستمان رسیده است.

بعد از چند ماه از صدور مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که روی زمین ماند و وزارت بهداشت در کنترل قیمت‌ها موفق نبود؛ گرانی دارو به جنجال رسانه‌ای تبدیل شد و پای آقای وزیر برای پاسخ دادن به چرایی گرانی دارو به خانه ملت کشیده و صدای بیماران از تریبون خانه ملت بلند شد. آقای وزیر مورد بازخواست قرار گرفت که چرا قیمت دارو با وجود مصوبه مجلس و دولت افزایش پیدا کرده است.

دستور رئیس جمهور برای بازگشت قیمت داروهای گران شده به قبل

به گفته شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بهمن ارزی برای دارو به سازمان غذا و دارو داده نشده و داروی برخی بیماری‌ها به ویژه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج از جمله بیماران تالاسمی و سرطانی کمیاب و گران شده است.

حالا قرار است یک میلیارد دلار ارز دارو و تجهیزات پزشکی بنابر اعلام بانک مرکزی، تخصیص پیدا کند.

به گفته شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از یک میلیارد دلار ارز دارو و تجهیزات پزشکی ٧٠٠ میلیون دلار آن پیش خور شده است.

 به گفته دست اندرکاران صنعت داروسازی، دولت نباید بخواهد از جیب صنعت، داروخانه و شرکت‌های پخش یارانه بدهد و چاره ای جز پوشش بیمه‌ای و یارانه دارو نیست. برای پویایی صنعت باید قیمت دارو واقعی افزایش پیدا کند.

شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر قرار است ارز ترجیحی پلکانی حذف شود، دولت تعیین تکلیف کند که بر چه اساسی، با چه روشی و چه مدت زمانی قرار است ارز ترجیحی را حذف و منابع را به بیمه‌ها منتقل کند.

تاکید قانون، مصوبه ستاد کرونا و نمایندگان مجلس جلوگیری از افزایش قیمت دارو با انتقال ارز به بیمه‌ها است و وزارت بهداشت باید دارو را به نرخ شهریور ١۴٠٠ نگه دارد؛ اما سوال این جا است که داروهایی که گران شده اند و برخلاف دستور رئیس جمهور قیمت آن ها به قبل بازنگشته، چه زمانی ارزان می‌شوند یا گرانی آن ها چه زمانی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؟ آیا یک میلیارد دلار ارز دارو درد گرانی دارو برای بیماران را تسکین می‌دهد؟ همه این ها سوالاتی هستند که مدیریت آن به دست مسئولان سازمان غذا و دارو به عنوان متولی تامین و قیمت گذاری دارو در روزها و هفته‌های آتی خواهد بود و مسئولان باید طوری عمل کنند که هم دارو به موقع تامین شود و هم گران به دست مردم نرسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
G
۰۱:۰۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تحریم‌ ها باعث شده که با کمبود منابع ارزی مواجه بشن و نتونن ارز ۴۲۰۰ به طور کافی به دارو و تجهیزات پزشکی بدن این تحریم‌های هسته ای مثل موریانه داره از داخل اقتصاد رو خراب میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
چون بی تربیت بی ادبه اه اصلا قابل قبول نیست
Netherlands
ناشناس
۱۷:۵۵ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
چو دانیو پرسی سوالت خطاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
دستورات برای شعار و ساکت کردن و راضی کردن افکار عمومی هست. قرار بر اجرا که نیست. اینها تو فکرن قبض تنفس برای مردم صادر کنن میان این سفره پهن جیب مردم رو جمع می کنن؟ زهی خیال باطل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
آقا شما کجا زندگی میکنید. کاهش قیمت پیشکش الان که قیمت ها ساعت میزنه. بترسید از آن روز که صبر مردم تمام بشه. به این مردم رحم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام
چون دلش نمی‌خواهد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۴۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
شمابرویدفروشگاههای رفاه وشهروندببینیدازعیدتاالان چقدرگران کرده انداینهاکه وابسته به دولت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
شروع شد
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۴۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
پزشکی دارو رو بگیم
ویزیت و بگیم کدوم شو بگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
همه رو بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
به هزار و یک دلیل....
Iran (Islamic Republic of)
زهرا اسدی
۰۸:۳۱ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
هزینه درمان خیلی رفته بالا. کاش یه فکری بکنن
Netherlands
amir
۰۷:۵۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
مافیاهای کثیف و باندبازیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
وزارت پزشکان
مافیای پزشکان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
جایگاه وزیرازرئیس جمهوری بالاتراست
Iran (Islamic Republic of)
G
۰۲:۱۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
ارز لوازم پزشکی به صورت غیر رسمی حذف شده و قیمتش چند برابر شده از حمایت بیمه هم خبری نیست بیمارستان‌ها ی دولتی شدیدا به مشکل خوردن اوضاع بهداشت درمان دوماهی هست که خوب نیست و با کمبود لوازم مواجه هستند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۲۸ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
باسلام
چرامانندواکسن دارورا رایگان نمیکنند
وچراکشورهای دیگراهدایی دارو نداند
مشکوک نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
کجا دستور رئیس جمهور اجرا میشه تا تو وزارت بهداشت اجرا بشه؟؟در مورد ضامن وام گفت اکثر بانک های اجرا نمیکنند خصوصا در مورد بلوکه کردن قسمتی از وام...در مورد خودرو... دارو ووووو مملکت شده هزار پادشاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
چرا رئیس جمهور وزیری که دستورش اجرا نکرد غزل نمیکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
مگه خودروسازان یا دیگر وزرا و سازمانها و شرکتها دستور رییس جمهور رو اجرا کردند که بهداشت بکنه؟ تا حالا صدها جا دستور داده شده ولی عینا برعکسش گرونتر کردند که ارزون نکردند همین خودروسازان که بشدت رییس جمهور دستور داد چی شد؟ دو هفته بعد برعکسش خودرو کلی گرونتر شد و چیزی که براشون مهم نبود دستور رییسی بود پس دستور نده بهتره حداقل کمتر گرون بکنند...وقتیکل دولت روحانی هزاران میلیارد به کشور وملت ضرر زدند ولی حتی یه توبیخ هم نشدند چه برسه محاکمه و مجازات دیگه میخوای از دستور بترسن؟؟ فقط ملت اقشار ضعیف بیچاره سرکار هستند چون گرونی فقط کمر ماها رو شکسته وگرنه سرمایه دار در این کشور نه تهدید میشه نه دستوری رو موظفه اجرا کنه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
صد رحمت به روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
مجموعه علوم پزشکی یک مافیای قدرتمند در کشورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
پیشنهاد میکنم وزیر بهداشت هرچه زودتر با کسی که غربگرا نباشه جایگزین بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
مگر قبلا چی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
فعلا تا بدهی خودشو به بانک ها در بیاره از جیب مردم بعدا شاید کم کردن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۴۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
دستور رئیس جمهور رو
خودروسازی هم اجرا نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
افزایش حقوه ها ۱۰ درصد اما هزینه درمان تا ۴۰۰ درصد افزایش داشته
Iran (Islamic Republic of)
حسن دشتی
۱۶:۵۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
چی جای خودشه که اینم درست بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
جالبه مسئولین نظام سلامت برای جلوگیری از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی خودجوش میان تو کار، ولی موقعی نفع مردمه .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
صنعتی که نفعش در مریضی بیشتر است، بهتره درش را گل بگیریم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
بنام خدا ...چون خودشون از این گرانی درامد دارن..وکسیکه از جای در امد داشته باشد مریض نیست ک نون خودشو ببر قطع کنه...خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
دو چیز نباید اسباب کاسبی میشد، یکی آموزش و پرورش و دیگری سلامت و بهداشت
Iran (Islamic Republic of)
نصر
۱۳:۵۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
چند ماهه اوضاع بیمارستانهای دولتی اصلا خوب نیست ارز ۴۲۰۰ به تجهیزات پزشکی داده نمیشه و شرکتها چون نقدینگی ندارن جنس رو نقدی به بیمارستان میدن اونم گران بیمارستانهای دولتی هم زیر بار بدهی پول نقد ندارن و بنابراین عملهای تخصصی در بیمارستانهای دولتی بخصوص شهرستانها داره کنسل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
خیلی ساده است چون نفع خودشون تو گرانی داروست تمام!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
مزخرفترین حرف اینه که بگین وزیر دستور رو اجرا نمیکنه. مشکل در حذف ارز ترجیحی است، گرچه دارو در ایران بسیار ارزان است و همین باعث قاچاق معکوس شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام
خانم بنده دچار درد بدن و سرد شدن دست و پا شد .
یکدفعه ای و یهویی این اتفاق افتاد .
سال 95 برای علاج خانم بنده ، 10 میلیون وام گرفتم .
و انواع پزشکها از سرطان خون و گوش و حلق و گوارش و ... بردم .
شهرهای بزرگ و کوچک هم رفتم . حتی عده ای گفتند ، ببر سفر تا حالش خوب شود .
همه جا رفتیم .
ولی ناامید شدیم و تعجب می کردیم که چرا داروها جواب نمی دهد و آزمایشات هر روز متغیر است .
آخرش بنا بر توصیه یک نفر بردم طب اسلامی در مشهد .
آنها چند تا کار کردند :
1 - جوشانده رازیانه دادند .
2 - حجامت عام کردند و بادکش گذاشتند .
3 - عرق نعنا و بارهنگ و عسل .

به خدایی خدا که در 3 روز اول درمان با طب اسلامی ، گرمی بدن خانم برگشت . و دست و پاهایش گرم شد .
و در مدت 40 روز کاملا درست شد .
من از ان موقع از پزشکان و داروهای بی فایده شان بسیار بدم آمد و اکثر شان را بی سواد مطلق دیدم که نتوانستند یک بیماری ساده را تشخیص بدهند .
ولی در عوض پول از بنده چاپیدند .
خودم پرستار علوم پزشکی مشهد هستم .
طب اسلامی آینده بسیار روشنی دارد و ود را موظف دانستم که بیان واقعه را به عرض برسانم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
افراط و تریط در هر چیزی بد است.شاید درمان خانم شما با طب اسلامی خوب بوده ولی خیلی دردها هستکه طب اسلامی درمانی نداره براش،مثل بچه ای که قند نوع 1 داره
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۰۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
هر بیماری دلیلی داره.
این نمیشه که چون بیماری خانم شما با رازیانه و طب اسلامی برطرف شد ، طب مدرن رو انکار کنیم.
درمان انواع سرطان ها هم با طب اسلامی انجام میشه؟
بیماری های خاص چی مثل ام اس؟
بیماری های نادر چی؟
به نظر من شما پرستار نیستی یا اگه هستی باید بگم خیلی بی سوادی.
من 7 - 8 سال پیش سرطان لنفوم داشتم و با شیمی درمانی و پرتو درمانی رفع شد.
الان هم حدود 3 ساله درگیر یه بیماری نادر سیستم خود ایمنی هستم که بدن با ترشح یه نوع آنزیم باعث میشه عضلات و ماهیچه ها سفت بشه ، برا همین چند وقتی هست که نه میتونم درست صحبت کنم، غذا بخورم و حتی حرکت کنم.
تنها راه کنترلش هم خورد یه سری قرص هست که این آنزیم رو ثابت نگه میداره.
شما میتونی تضمین کنی که طب اسلامی ، طب سنتی و ... باعث بدتر شدن نشه؟ گرمی؟ سردی؟ عزیز من بحث سر آنزیم های بدنه ، سر ژنتیک و خیلی مسائل دیگه هستش که اصلا ربطی به سردی و گرمی نداره.
شما با مصرف یه گیاه بدون اطلاع از اثرات اون روی آنزیم های بدن ممکنه بجای بهتر کردن حال فرد ، اون فرد رو کام مرگ بکشونید.
امیدوارم حداقل از افرادی نباشید که بخاطر طب اسلامی حتی واکسن ها رو هم نهی میکنن و باعث ایجاد آسیب تو جامعه میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
دقیقا ما هم از طب اسلامی معجزه ها دیدیم و با تبلیغ این طب، بساط دکترهای بیسواد و تاجران دارو برچیده میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
حامد آقا سلام
پاسخ سوال شما برای من که یک پرستار شاغل در بخشهای مختلف بودم ، و در مطب پزشکان ارتوپدی و جراحی کار می کردم ، بسیار راحت است .
طب اسلامی ، در همه زمینه های پزشکی و علمی حرفهای زیاد و پتانسیل بسیار بالایی دارد .
رفع سرطان که کوچکترین کار در طب اسلامی است .
پزشکی ، آن پزشکی سابق و باوجدان نیستند .
2 تا سوال بیشتر بپرسی ، خیلی ناراحت می شوند .
پزشکی مدرن ، درمان کننده نیست ، بلکه میزان را ثابت نگه می دارد و پس از مدتی بدن به این داروها جواب نمیدهد .
دیابت یکی از اینها است که در نهایت پا را قطع می کنند ولی در طب اسلامی دیابت را درمان می کنند .

به شما توصیه می کنم ، برای رفع بیماری تان با یک حکیم طب اسلامی که زیر گروه آقای تبریزیان باشند ، مشورت کنید .
مثلا اپاندیسیت در طب اسلامی می تواند رفع شود ، در حالی که طب مدرن آپاندیس را بر می دارند .

و....
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۰۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
خیلی ساده است توان کنترل بازار را ندارد؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۴۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
توان کنترل جیب خودشونو ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
شاید هم اراده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
استیضاح و عدم رای اعتماد به وزیر بهداشت چاره کار است ایشان از روز اول دوست داشت خودش را پیروز میدان کرونا جلوه دهد بنابراین از همه وظایفش بازمانده و در میدان کرونا هم ناموفق بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
استیضاح و عدم رای اعتماد به وزیر بهداشت چاره کار است ایشان از روز اول دوست داشت خودش را پیروز میدان کرونا جلوه دهد بنابراین از همه وظایفش بازمانده و در میدان کرونا هم ناموفق بوده
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۵۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
دستور ، دستور ، دستور
اگه با دستور حل میشد که تو دوره روحانی باید همه چی گل و بلبل می بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
ولا ماهرروزکه میریم برا دارو دوهزار تا سه هزار رفته روش خواهشمندم یه فکری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ت-م
۱۰:۳۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
خدایا به داد ما برس.خدایا هیچ کس گرفتار و بیمار نباشه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
چون دستوری چیزی درست نمیشه!!!
مگه خودرو یا سیمان و ... دستوری درست شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
چون پول نیس ،و اصلن خودشون گران کرن حالا خودشون قیمت ها رو برگردونن عقب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
خخخ
خنده تلخ من از گریه غم انگیزتر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
هنوز نفهمیده اید که اقتصاد ، دستوری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
وزیر بهداشت از رییس‌جمهور دستور نمیگیرد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
خوب بابا دستشون تو یه کاسه ست
آخرین اخبار