امروز شاخص کل بورس با رشد ۷ هزار و ۴۱۰ واحدی، در تراز یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۵۵ واحد متوقف شد.

امروز  یکشنبه (۲۸ فروردین) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۴۵۲  واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۶۸  هزار واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۷ هزار و ۴۱۰ واحدی، در تراز یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۵۵ واحد متوقف شد.

آقای بابک سالاروند  تحلیلگر بازار سرمایه گفت: حجم و ارزش معاملات امروز نسبت به دیروز کمی افزایش داشت که عمدتاً ناشی از این است که اقبال کمتری برای سرمایه گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت وجود دارد کما اینکه امروز هم خروج نقدینگی داشتیم در این صندوق‌ها (هرچند کم) و اینکه بازار واکنش چندان جدی نسبت به اخبار منفی راجع به صنایع صادرات محور نشان نداده است.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «نوری» و «وغدیر» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «خگستر» و «خساپا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص بورس ۷ هزار و ۴۱۰ واحد رشد کرد
شاخص کل هم وزن هم با رشد ۳ هزار و ۳۴۵ واحدی روی پله ۳۹۰ هزار و ۹۹۲ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد سهم به ارزش ۴ هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان رسید.

شاخص بورس ۷ هزار و ۴۱۰ واحد رشد کرد
شاخص فرابورس هم با رشد ۱۴۷ واحد روی پله ۲۰ هزار و ۳۹۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۵۷۰ میلیون سهم و به ارزش یک هزار و ۸۴ میلیارد تومان رسید.


شاخص بورس ۷ هزار و ۴۱۰ واحد رشد کرد

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فارس، نوری وغدیر به ترتیب با ۱۹۶۴.۱۶، ۱۰۷۸.۸۸ و ۸۸۴.۷۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های خودرو، کچاد و ومعادن به ترتیب با ۵۰۶.۸۶، ۴۴۷.۶۵ و ۴۰۰.۲۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های آریا، شگویا و مارون به ترتیب با ۴۲.۸۷، ۱۹.۲ و ۱۷.۸۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های وسپهر، کگهر و کوثر به ترتیب با ۱۴.۴۳، ۴.۴۵ و ۳.۸۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۸۳۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «شیمیایی»، «سرمایه گذاری‌ها» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.


شاخص بورس ۷ هزار و ۴۱۰ واحد رشد کرد

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های دیران، نمرینو و شفا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های ملت، خاذین و وساپا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

شاخص بورس ۷ هزار و ۴۱۰ واحد رشد کرد

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های تلیسه، شکام و ولشرق بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت زدشت، وسپهر و کوثر بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.
شاخص بورس ۷ هزار و ۴۱۰ واحد رشد کرد

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، کمند وهمای بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های همای، فیروزا و یاقوت در بورس ایران داشتند.

شاخص بورس ۷ هزار و ۴۱۰ واحد رشد کرد

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، پاداش و اوصتا بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های پاداش، رشد و تابان ۰۳ در بورس ایران داشتند.

شاخص بورس ۷ هزار و ۴۱۰ واحد رشد کرد

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های همراه ۲، کمند و وتوصا بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، همراه ۲ و خساپا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

شاخص بورس ۷ هزار و ۴۱۰ واحد رشد کرد

نماد‌های اراد ۱۰۲۴، اخزا ۹۱۷۴ و کارا بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، کارا و تجلی بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


شاخص بورس ۷ هزار و ۴۱۰ واحد رشد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
اکثر بازار مثبت و صف خرید بازم صندوق پالایش منفی
آخرین اخبار