پخش تصاویر شبکه باران از امروز HD شد

کیفیت پخش تصاویر شبکه باران امروز با آغاز رسمی پخش HD ارتقا یافت.

آیین بهره برداری رسمی فرآیند پخش HD شبکه باران امروز همزمان با میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در ارتباط تصویری با پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی و معاونانش برگزار شد.

رئیس سازمان صدا و سیما در این مراسم گفت: امروز همزمان شبکه‌های دو، قرآن، جام جم یک و شبکه‌های استانی سهند آذربایجان شرقی و باران گیلان HD سازی شده اند.

به گفته پیمان جبلی، پیش از این ۱۴ شبکه تلویزیونی کشور، HD سازی شده بود.

رئیس رسانه ملی می‌گوید: در تلاشیم علاوه بر کیفیت تصاویر خروجی آنتن‌ها، برنامه‌ها هم از لحاظ محتوایی کیفیت داشته باشند.

HD سازی شبکه باران با بهره گیری از دانش بومی متخصصان داخلی

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان هم در حاشیه این مراسم گفت: در حال حاضر استان گیلان جزء ۲ شبکه استانی کشور در پخش کامل HD است.

به گفته محمدباقر باقرزاده، این فن آوری با بهره گیری از دانش بومی متخصصان داخلی انجام شد و حدود ۳۰ درصد گیلان را پوشش می‌دهد.

او می‌گوید: شبکه باران با پیگیری و جذب ۴۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ملی از سال ۱۳۹۷ تاکنون، زیرساخت‌های لازم HD سازی و به روزرسانی تجهیزات رسانه استانی را فراهم کرد و از ۱۸ آذر سال گذشته به صورت آزمایشی بهره برداری شد.

پخش تصاویر شبکه باران از امروز HD شد

معاون فنی صداوسیمای مرکز گیلان نیز گفت: تکمیل و راه اندازی واحد سیار HD پنج دوربینه، راه اندازی استودیو‌های تولید و پخش تلویزیونی HD، راه اندازی اتوماسیون تصویر HD، راه اندازی خط انتقال HD و تجهیزات آن از جمله اقدامات انجام شده برای HD سازی است.

به گفته ابراهیم شکیبا، پخش HD شبکه باران هم اکنون به صورت ماهواره‌ای در کل جهان قابل دریافت است.

او می‌گوید: پخش آزمایشی HD شبکه استانی باران به صورت زمینی و ماهواره‌ای، ۱۸ آذر ۱۴۰۰ آغاز شد و همزمان پخش تصاویر HD شبکه باران روی ماهواره بدر با فرکانس ۱۳ هزار و ۳۲۲ با نرخ سرعت نمونه (سیمبل ریت) ۳۰ هزار قرار گرفت.

هم اکنون حدود ۶۰ شبکه تلویزیونی ملی و استانی در کشور فعال است.

شبکه باران سال ۱۳۷۷ افتتاح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.