اصناف، بازوی توانمند دولت در تنظیم بازار

رئیس سازمان صمت استان یزد گفت: اصناف نقش پررنگی در تنظیم بازار و تحقق شعار سال دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: کارکرد‌های اصناف یزدی از قدیم الایام در عرصه‌های مختلف اقتصادی، مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شاخص بوده و برای هر کارکرد می‌توان هزاران مثال زد.

او مهمترین کارکرد اصناف استان را کارکرد اقتصادی و تامین مایحتاج مردم دانست و آن‌ها را بازوی توانمند دولت در بحث تنظیم بازار معرفی کرد.

علمدار یزدی می گوید: اصناف حلقه اتصال تولید کننده و مصرف کننده هستند، و در بحث‌های اجتماعی و فرهنگی جلوه‌های ویژه در شرایط و مناسبت‌های مختلف از جمله کرونا، کمک‌های مومنانه، کمک به بیماران و... داشتند و با تعطیلی‌های خودجوش و اشاعه فرهنگ ویژه به مسافران و گردشگران، ویترینی از فرهنگ اصیل یزدی‌ها هستند.

به گفته او نقش مذهبی سیاسی اصناف نیز شاخص است و از جمله آن می‌توان به برپا داشتن مناسبت‌های مذهبی و گرامیداشت یاد شهدا و بزرگان دینی و مذهبی و شرکت پرشور در مناسبت‌های مذهبی و ارتباط خوب با علما نام برد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: امسال که با تدبیر رهبر معظم انقلاب سال تولید، اقتصاد دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است، اصناف نقش پررنگی در تحقق این شعار دارند.

او می گوید: از ۵۴ هزار واحد صنفی استان، ۱۲ هزار و ۲۴۰ واحد صنفی تولیدی هستند که این آمار قابل توجه است و ارتباط مستقیم با تحقق شعار سال دارند و بقیه نیز در بحث اشتغال آفرینی و فرهنگ‌سازی و دانش بنیان نقش ارتباط مستقیم دارند.

به گفته او هفته گذشته در کاگروه اشتغال بر اساس گزارش سامانه رصد با ثبت هفت هزار شغل و ۱۰۹ درصد عملکرد، ۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی استان یزد مربوط به اصناف یزد بوده است.

علمداریزدی گفت: تولید در کشور چه در بخش اصناف تولیدی و چه صنایع بزرگ در حال تغییر ماهیت از منبع محور به دانش محور است و دانش محور‌ها سهم بهتری از بازار دارند و اصناف و دانش بنیان‌ها را نمی‌شود از هم جدا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.