مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ گفت: ۳۶.۵ درصد از افراد واجد شرایط این شهرستان هر سه دز واکسن خود را دریافت کردند و از این حیث این شهرستان رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

امین قلندر زاده در جلسه ستاد مقابله با کرونای شاهین دژ گفت: تاکنون بیش از ۱۸۲ هزار دز واکسن در این شهرستان تزریق شده که ۷۷.۵ درصد آن دز نخست، ۷۰ درصد دز دوم و ۳۶.۵ درصد مربوط به دز سوم واکسن کرونا بوده است.

قلندر زاده با بیان اینکه تزریق واکسیناسیون یکی از راهکار‌های اصلی مقابله با کرونا است، می گوید: خوشبختانه طی ۳۶ روز گذشته علی رغم شیوع نوع جدید کرونا هیچ گونه فوتی بر اثر بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان ثبت نشده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ گفت: از ابتدای امسال هم ۸۱۷ مورد بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط از اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی انجام گرفته و همچنین ۶۳ مدرسه با هماهنگی آموزش و پرورش بر اساس چک لیست‌های بهداشتی مورد بازرسی قرار گرفت و توصیه‌های پیشگیرانه به مدیران و دانش آموزان ارایه شد.

فرماندار شاهین دژ هم در این جلسه گفت: در این برهه زمانی تاثیر مستقیم واکسن در پیشگیری و کنترل این ویروس مشاهده هستیم و براین اساس همه اعضای ستاد کرونا باید اقناع سازی و ترغیب مردم را جهت تزریق و تکمیل واکسن کرونا با استفاده از پتانسیل‌های موجود بویژه تریبون‌های مساجد، اصحاب رسانه، فضای مجازی و نرم افزار شاد بکار گیرند.

محمدعلی حسین زاده گفت: متولیان امر با فرهنگ سازی و با هشدار‌های لازم، آگاه‌سازی آحاد جامعه نسبت به تشویق به تزریق واکسن کرونا را اولویت‌های کاری قرار دهند تا شاهد شیوع پیک بعدی کرونا در سطح منطقه نباشیم.

حسین زاده با اشاره به اینکه این شهرستان هم اکنون در وضعیت قرمز مقابله با کرونا قرار دارد، می گوید: لازم است که در کنار واکسیناسیون، شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز به صورت کامل رعایت شود تا بتوان از تلفات انسانی جلوگیری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.