رسانه‌های فلسطینی از درگیری نظامیان رژیم صهیونیستی با فلسطینیان در اراضی اشغالی و زخمی شدن چند فلسطینی خبر می‌دهند.

خبرگزاری الجزیره به نقل از رسانه های فلسطینی اعلام کرد دو مرد جوان در جریان درگیری در شهر الیمون در جنین در کرانه باختری به ضرب گلوله نیروهای اشغالگر کشته شدند. حدود ۲۰۰ شهرک نشین از نخستین ساعات اولیه صبح در دومین روز از مراسم موسوم به عید پسح به مسجد الاقصی یورش بردند و نظامیان این رژیم پس از حمله به مسجد الاقصی، شیشه‌های مصلای قبلی را شکستند.

الجزیره گزارش داد:  نیروهای اشغالگر، فلسطینی ها را مجبور به تخلیه مسجد الاقصی می‌کنند.همزمان با یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی، نیروهای اشغالگر مناطق مجاور خیابان الواد در قدس را بستند. همچنین صهیونیست‌ها فقط به سالمندان اجازه ورود به مسجد الاقصی را داده اند و از ورود افراد زیر پنجاه سال جلوگیری کردند.

به نقل از منابع محلی، یک مرد جوان در هجوم به شهر «قراوات بنی زید» در منطقه رام الله هدف اصابت گلوله نظامیان اشغالگر قرار گرفته است.منابع محلی همچنین از زخمی شدن  ۳ فلسطینی بر اثر اصابت گلوله نیروهای اشغالگر در کفرعین منطقه رام الله خبر دادند.

خبرگزاری القسطل فلسطین از یورش گروهی جدید از شهرک نشین های صهیونیست با حمایت نظامیان این رژیم به صحن های مسجدالاقصی  خبر داد. خبرگزاری شهاب نیز تصاویری از حمله صهیونیست ها به زنان فلسطینی در صحن قبه الصخره در مسجدالاقصی منتشر کرد.

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی به این شبکه تلویزیونی المیادین گفت: شهرک نشینان با ذبح قربانی به دنبال تحمیل خواسته‌های جدید در مسجد الاقصی با بهره برداری از افراط گرایی رژیم صهیونیستی و حمایت این دولت از آن‌ها هستند.

خبرنگار المیادین اعلام کرد: نیروهای صهیونیست عمدا شهرک نشینان را در میان گروه‌های گردشگرانی که وارد مسجد الاقصی می‌شوند، قرار می‌دهد.

مسجدالاقصی

شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که به رغم تنش و ناامنی موجود در قدس، صدها شهرک‌نشین یهودی برای برپایی نیایش و مراسم‌های تلمودی مقابل دیوار ندبه (براق) جمع شده‌اند.هم اکنون شمار زیادی از نظامیان صهیونیست در داخل مسجد الاقصی مستقر شده و آن را به پادگانی نظامی تبدیل کردند.

 صهیونیست‌ها همزمان با محاصره چند ساعته نمازگران فلسطینی در مصلای القبلی در مسجد الاقصی، با گلوله های پلاستیکی به در و پنجره های مصلای شلیک کردند.

رسانه های خبری گزارش دادند که نظامیان صهیونیست پس از تعرض بیش از ۵۵۰ شهرک‌نشین به مسجد الاقصی در دومین روز عید پسح، از این مسجد عقب‌نشینی کردند.

پس از عقب‌نشینی اشغالگران و خروج شهرک‌نشینان یهودی، نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در مسجد الاقصی شروع به تمیز کردن محوطه‌های آن کردند.

مسجدالاقصی

مسجدالاقصی

مسجدالاقصی

مسجدالاقصی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۳:۲۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
اسراییل داره با دست خودش گور خودش را میکند وعده حق نزدیک است. الیس الصبح بقریب؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
گرانی بیداد می‌کند کار ما شده اسرائیل شما به فکر مردم خودتان باشید نه به فکر آنها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
هم اشغال می کنند و هم می کشند و هم حق دفاع رو می گیرند
باید موشک بر سرشون دوباره ریخته بشه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۰۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
نگران نباشید انشاالله به اذن الله لانه عنکبوت از بین میرود
فان حزب الله هم الغالبون انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
مررررگ برررررررر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام آنچه این روزها غم دین است قصه غربت فلسطین است پرچم آسمانیه موسی دست فرعونیان خودبین است جاهلیت دوباره گل کرده جاهلیت بلای آیین است حالا که دنیا زیر این پرچم ننگین است هان می پرسی ای مسلمان دل پیغمبر از چه خونین است مرگ بر اسرائیل و همه هم پیمانانش الهم عجل الا ظهورک یا امام زمان ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
تو رو قران دو تا کماندو از تیپ ۶۵بفرتید اینا رو خفه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر صهیونیست
Iran (Islamic Republic of)
رمضان
۱۳:۵۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
القدس لنا/مرگ براسراییل/مرگ برانگلیس/مرگ برآمریکا
آخرین اخبار