امام جمعه اصفهان گفت:سران و رهبران دین پا به رکاب برای مقابله با دشمن هستند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان صبح امروزدر مراسم رژه روز ارتش ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی است در سال ۵۸ زمانی که برخی نادان‌ها در فکر این بودند که ارتش را منحل کنند امام (ره) در مقابل این افکار نادرست ایستادند و بیست‌ونهم فروردین را روز ارتش اعلام کردند و ارتش جمهوری اسلامی را سربازان امام زمان دانستند.

امام (ره) همچنین دستور داد ارتشیان در خیابان‌های شهر‌های بزرگ رژه بروند و به مردم هم از لشکر استقبال کنند که چقدر زیبا بود و آن‌هایی که مخالف بودند متوجه شدند که امام چه فکر اساسی کرد. درست است که سران ارتش آن زمان برخی نادرست و مخالف و یا غیر متدین بودند، اما امام می‌دانست که بدنه ارتش، ملت مسلمان و جوانان نشان دادند که در آن بحران به انقلاب جمهوری اسلامی پیوند خوردند و خود را به دامان امام رساندند و دست بیعت به ایشان دادند.

به گفته او همان طور که امام (ره) پیش بینی کرده بود لشکر و ارتش سربازان امام زمان (عج) هستند که این مهم را به خوبی در جنگ تحمیلی به منصه ظهور رساندند و نشان دادند که سربازان جان بر کف امام زمان (عج) هستند همچنان که بعد از جنگ تحمیلی هم در صحنه‌های مختلف برای پیشرفت و پیشبرد ارتش جمهوری اسلامی از نظر توسعه تجهیزات فعالیت‌های خوبی در کنار سپاه پاسداران انجام دادند.

در زمان جنگ تحمیلی دشمن سعی داشت هیچ کشوری به ما سلاح نفروشد و اکنون در جایگاهی قرار داریم که دشمن سعی می‌کند ما به کشوری سلاح نفروشیم که این سربلندی از ناحیه ارتش، سپاه، نیرو‌های نظامی و انتظامی برای جمهوری اسلامی به ارمغان آورده شده است.

طباطبایی نژاد می‌گوید بهترین تعریفی که برای ارتش اسلامی بیان شده همان است که امام علی (ع) به مالک اشتر فرمودند: حکومت گروه‌های مختلفی نیاز دارد، اصناف و کارگزاران حکومت می‌خواهند، اما بدان مالک که جنود ارتش در هر حکومتی به ویژه حکومت اسلامی حصون رعیت یعنی پناهگاه مردم است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: سران و رهبران دینی حکومت زینت آن‌ها ارتش مؤمن و پا به رکاب برای مقابله با دشمن و عزت برای دین و اسلام هستند، اکنون اگر عزتی به دست آوردیم و در جنگ تحمیلی با سربلندی به پیروزی رسیدیم و اجازه ندادیم دشمن به اهداف خود برسد به دلیل وجود ارتش، نیرو‌های مسلح، نیروی نظامی، انتظامی، سپاه و بسیج است که جنود اسلام هستند و عزت برای اسلام به ارمغان آوردند.

برچسب ها: امام جمعه ، روز ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
7891
۲۳:۲۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
ما ملت غیرتمند ایران ارتش خود را مانند نگین انگشتری حفظ و صیانت و حمایت می کنیم و اجازه نمیدهیم احدی به ارتش ما چپ نگاه کند. ارتش مال و اموال و جان و ناموس وطن ما ایران است. ملت ایران اسلامی ارتش جمهوری اسلامی خود را چون جان خویشتن دوست میدارد. ارتش جان ملت است.
آخرین اخبار