مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از پیگیری برای راه اندازی سوله بحران در استان خبر داد و گفت : خوشبختانه استانداری کرمانشاه موافقیت اولیه خود را با اختصاص یک سوله نیمه کاره در محوطه آرامستان کرمانشاه به این امر اعلام کرده است.

سلیم خانی با اشاره به ضرورت راه اندازی سوله بحران در استان، گفت : کرمانشاه استان زلزله خیزی است و ما تجربه تلخی در این زمینه داریم، از طرفی امکان وقوع بلایای دیگری مانند سیل هم در این استان وجود دارد.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه کرمانشاه مسیر تردد زوار اربعین است، این تردد‌ها هم احتمال وقوع تصادف و افزایش تلفات را بیشتر کرده و از طرفی ما معین پنج استان دیگر در بحث ژنتیک هستیم و اگر خدای نکرده یک هواپیما با تعداد بالای سرنشینان سقوط کند، برای نگهداری اجساد و انجام آزمایشات ژنتیک دچار مشکل می‌شویم.

در همین راستا راه اندازی یک سوله بحران جهت نگهداری اجساد یک ضرورت انکارناپذیر است که استاندار کرمانشاه بر آن تاکید داشته و دارند.

با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده دیروز همراه با معاون عمرانی استانداری، مدیرکل مدیریت بحران استان و شهردار کرمانشاه بازدیدی از یک سوله نیمه کاره استانداری در محل آرامستان‌ها داشتیم و مسئولان استانداری بطور ضمنی موافقت خود را با واگذاری این سوله جهت راه اندازی سوله بحران اعلام کردند.

برای نهایی کردن این موضوع باید موافقت استاندار کرمانشاه هم اخذ شده و سپس موافقت نامه‌ای در این زمینه منعقد شود.

او در جلسات بار‌ها بر این موضوع و ضرورت راه اندازی هرچه سریعتر این سوله تاکید داشته اند، بنابراین امیدواریم به زودی موافقت نامه این کار صورت گیرد.

سوله نیمه کاره استانداری حدود ۶۵۰ متر مربع است که با محوطه آن حدود دو هزار متری می‌شود.

در صورت راه اندازی این سوله ظرفیت نگهداری حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ جسد در آن وجود دارد.

قرار بر این است در صورت نهایی شدن واگذاری این سوله، ستاد بحران و شهرداری کرمانشاه کار تکمیل و تجهیز آن را انجام دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.