رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان گفت:اگرنسخه الکترونیکی ثبت نشود تعرفه بدون بیمه محاسبه و سبب پرداخت هزینه بیشتر از جیب بیماران می‌شود.

علیرضا مدرکیان گفت: با وجود گذشت یک سال از اجباری شدن نسخه نویسی الکترونیکی در همدان هنوز مشکلات مربوط به آن برطرف نشده است.

او گفت: همکاران ما در مطب‌ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها با مشکلاتی مانند قطعی سامانه و اینترنت ضعیف مواجه هستند و سبب طولانی شدن مدت زمان رسیدگی به امور بیماران شده است.

رئیس نظام سازمان نظام پزشکی استان همدان  گفت: وقتی سامانه قطع است نسخ در سامانه ارسال نمی‌شود و  برخی بیماران به خاطر کلافگی و خستگی بر اثر انتظار طولانی مدت در مطب‌ها، ترجیح می‌دهند با پرداخت هزینه آزاد خدمات پزشکی را دریافت کنند.

مدرکیان  در فصول گرم سال هم که با قطعی برق مواجهیم، نسخه نویسی الکترونیکی مختل می‌شود.

به گفته او برخی از همکاران ما به دلیل دردسر‌های نسخه نویسی الکترونیکی، با بیمه‌ها قرارداد ندارند و این موضوع ضرر بزرگی برای بیماران است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان در پاسخ به اینکه آیا نسخه‌نویسی الکترونیکی خطای پزشکی و نسخ را کاهش داده گفت: خطا در نسخه نویسی ممکن است در نوع الکترونیکی هم ایجاد شود به طوری که پزشک تیک مربوط به انتخاب دارو را اشتباهی وارد کند.

مدرکیان گفت: باید به سمتی برویم که فرایند خدمات دهی به بیماران تسهیل شود و اکنون به خاطر فراهم نبودن زیرساخت‌های اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی، بیماران در مطب‌ها و مراکز درمانی سرگردان شده‌اند.

او گفت: وقتی سامانه قطع می‌شود زمان وصل شدن آن هم نامشخص است و بسیاری از بیماران فرصت انتظار و معطلی در مطب و داروخانه‌ها را ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.