مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت میراث فرهنگی گفت: رویکرد دولت در بحث گردشگری ایجاد سفر‌های ارزان است.

 نادر زینالی در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام که به منظور معرفی سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان صورت گرفت، گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان، توجه خوبی به بحث گردشگری در استان شده است.

او گفت: متمم اعتبارات سفر رئیس جمهور را نیز در دستور کار خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم که اعتبارات استان در این حوزه را نیز افزایش دهیم.

او رویکرد دولت در بحث گردشگری را ایجاد سفر‌های ارزان برای مردم و اشتغال برای بومیان مناطق دانست و افزود: ما انتظار داریم در این حوزه تحولی شکل گیرد و نگاه به مسائل حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تغییر کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام نیز با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان ایلام در حوزه‌های گردشگری، آثار باستانی و همچنین صنایع دستی گفت: توجه وزارتخانه و تخصیص اعتبارات به استان ایلام می‌تواند وضعیت زیرساخت‌های استان را متحول کند.

محمد سبحان حسنی با بیان اینکه صنعت گردشگری می‌تواند به خوبی مشکل اشتغال را در استان برطرف کند، افزود: به رغم وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری در استان و همچنین آثار باستانی فاخر هنوز زیرساخت‌های لازم برای جذب حداکثری گردشگر در استان وجود ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با اشاره به مرز مشترک ایلام با کشور عراق و سه استان هم مرز این کشور گفت: این سه استان با جمعیتی بالای ۵ میلیون نفر بهترین ظرفیت برای جذب گردشگر در استان ایلام هستند که در این زمینه هم رایزنی‌های خوبی صورت گرفته که باید در این راستا هم پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

 در این نشست از زحمات شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تقدیر شد و فرزاد شریفی به عنوان سرپرست این اداره کل منصوب شد.

شریفی دارای سوابقی از جمله معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.