سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) آمار جدید طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس را اعلام کرد.

آمار جدید طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نشان می‌دهد، ۴۵۳ معدن کوچک‌مقیاس در سال ۱۴۰۰ احیا و فعال شد و مجموع معادن فعال شده از ابتدای این طرح، به ۸۵۲ معدن رسید که این تعداد معدن، قابلیت ایجاد شغل برای ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر را دارد.

طبق اعلام این سازمان، با تکمیل ظرفیت پروانه‌های بهره برداری معادن فعال شده پارسال، بیش از سه‌ هزار فرصت شغلی و افزون بر ۲۲.۵ میلیون تن افزایش تولید ایجاد خواهد شد.

۲۷ معدن هم در اسفند سال ۱۴۰۰ احیا و فعال شد که در صورت تکمیل ظرفیت پروانه بهره‌برداری، منجر به ایجاد اشتغال برای ۲۱۰ نفر و تولید بیش از یک میلیون تن ماده معدنی خواهد شد.

نهضت فرآوری و بهره‌وری در معادن کشور از دوم مهر سال ۹۶ آغاز به‌کار کرد و در ۲۴ بهمن‌ همان سال، تفاهم‌نامه طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس منعقد شد.

فعال‌سازی معادن کشور، افزایش تولید و اشتغال به‌ ویژه در مناطق محروم با محوریت توسعه و حمایت از اکتشاف و بهره برداری از ظرفیت معادن غیرفعال و قابل توسعه در کشور با استفاده از سرمایه بخش خصوصی، شناسایی فرصت‌های کوچک معدنی برای سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف کشور، استفاده از فناوری‌های جدید برای فرآوری معادن با عیار پایین‌­تر، استفاده بهینه و به‌کارگیری ظرفیت­‌ها و توانایی‌­های علمی و اجرایی موجود و تاکید بر تامین نیاز داخلی و صادرات محصول مازاد بر نیاز داخل، اهداف این طرح را تشکیل می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار