مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۳۰۰ هکتار زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن در ۲۶ شهر استان تأمین شده است.

حسینعلی مقصودی در حاشیه جلسه مدیران کل استان‌ها با وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به وضعیت مطلوب روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان با توجه به ارزیابی استان‌ها گفت: با توجه به برنامه سالانه، زمین برای تعهد اجرای طرح بیش از دو سال در استان پیش بینی شده است.

بر اساس گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، در کشور بیش از پنج میلیون نفر در سامانه ثمن نام نویسی کرده اند که سه میلیون و ۳۲۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده اند و سهم استان ما در ثبت نام طرح، تعداد ۶۰ هزار و ۷۲۴ متقاضی بوده است و از این تعداد، تاکنون ۳۱ هزار و ۱۱۶ متقاضی واجد شرایط شناخته شده اند.


بیشتر بخوانید


در این جلسه به تأکید ریاست جمهوری و مکاتبه وزیر راه و شهرسازی با استانداران نیز اشاره شد که دستگاه‌های اجرایی مکلفند زمین‌های مازاد دستگاه‌ها را به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دهند.

در جلسه مدیران کل استان‌ها با وزیر راه و شهرسازی، ده روز برای وارد کردن زمین‌های تعیین تکلیف شده و همچنین پروژه‌های آغاز شده سامانه نهضت ملی مسکن استان‌ها فرصت داده شد.

در این نشست به مدیران کل استان‌ها توصیه شد؛ کمترین سخت گیری را در پالایش متقاضیان به کار گیرند.

صندوق ملی مسکن ظرفیتی است که برای این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه بخشی از سود اقساط برگشتی مسکن مهر و درصدی از درآمد بخش‌های خاص دولتی به این صندوق واریز می‌شود؛ می‌تواند راهگشای این طرح در کمک به اقشار کم‌درآمد برای سود تسهیلات و آورده آنان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار