کوهپایه زاده گفت: ارتباط نزدیک با صنعت می‌تواند دانشکده علوم پزشکی را به یک مرکز ممتاز در کشور تبدیل نماید.

کوهپایه زاده دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نشست بررسی اختصاص رشته‌های پزشکی به دانشکده علوم پزشکی ساوه در این شهرستان گفت: جذب دانشجو در رشته‌های مانند فناوری نوین و هوش مصنوعی و نیز ارتباط نزدیک با صنعت می‌تواند دانشکده علوم پزشکی را به یک مرکز الگو و ممتاز در کشور تبدیل نماید.

کوهپایه زاده گفت: زیرساخت مناسب می‌تواند دانشکده پزشکی و دندانپزشکی را در ساوه راه اندازی کند و در شرایط کنونی فعلی، این مهم بدلیل ضعف زیرساخت امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در حال ساخت ساوه با تورم‌های حال حاضر هزینه هنگفتی برای تکمیل نیاز دارد که متأسفانه رقم پیش‌بینی شده در لایحه بودجه برای این بیمارستان ۹ میلیارد بود که با پیگیری‌های انجام شدن به ۵۰ میلیارد رسید، اما با این رقم هم سال‌ها برای تکمیل زمان نیاز دارد.

حجت الاسلام سبزی گفت: افزوده شدن رشته پزشکی و ارتقاء دانشکده به دانشگاه مطالبه جدی مردم ساوه در حوزه سلامت است در حالی که بسیاری از پزشکان تمایلی به ارائه خدمات در ساوه ندارند و با افزودن رشته پزشکی به دانشکده علوم پزشکی ساوه و پذیرش دانشجویان بومی بستر جذب پزشکان نیز فراهم خواهد شد.

بازدید از زیرساخت‌های آموزشی و پزشکی دانشکده علوم پزشکی ساوه از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.