کارشناسان مذهبی می‌گویند به سر گرفتن تلفن همراه به جای قرآن کار اشتباه و نوعی بدعت است.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عزیزی گفت: روخوانی دعا و قرآن از روی گوشی اشکال ندارد، اما به سر گرفتن گوشی به نیابت از قرآن بسیار اشتباه و باطل است.

در مراسم احیای لیالی قدر به کرات دیده ایم که برخی از افراد به ویژه جوان ترها، دعای جوشن کبیر و قرآن کریم را در تلفن همراه دانلود و از روی آن روخوانی می‌کنند. همچنین بسیاری از آن‌ها هنگام اجرای آئین قرآن به سر گرفتن که به منظور واسطه قراردادن ائمه اطهار برای گرفتن حوائج برگزار می‌شود، همان تلفن همراه را به نیت اینکه آیه قرآن در داخلش دانلود شده بر سر می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین عزیزی تاکید کرد که این اقدام اشتباه به هیچ وجه نباید جا بیفتد.

روی سر گرفتن گوشی به نیابت از قرآن کار غلط و باطلی است

به گفته او امامان معصوم ما فرموده اند که در لیالی قدر قرآن به سر بگیریم، ما هم اطاعت می‌کنیم. اما باید قرآن واقعی باشد، زیرا این کتاب قداست دارد. اما تلفن همراه  حتی اگر قرآن مجازی در آن باشد مقدس نیست، پس نباید به جای قرآن واقعی آن را بالای سر گرفت.

بالای سر گرفتن تلفن همراه به جای قرآن بدعت است

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی تبار هم گفت: به سر گرفتن گوشی موبایل به جای قرآن، نوعی بدعت است.

این کارشناس تاکید می‌کند قرآنی که سفارش شده در شب‌های احیا مسلمانان به سر بگیرند تا واسطه بخشش و رفع حوائج آنان با خداوند شود، قرآن مکتوب و حقیقی است که قداست دارد.

روی سر گرفتن گوشی به نیابت از قرآن کار غلط و باطلی است

حجت الاسلام شریعتی تبار معتقد است در تلفن همراه علاوه بر اپلیکیشن قرآنی یا قرآن دانلود شده، چندین تصویر و محتوای دیگر هم وجود دارد به همین دلیل درست نیست که آن را به نیت از قرآن بالای سر بگیریم.

او مهمترین راه مقابله با گسترش این کار غلط را تبیین و آموزش می‌داند و می‌گوید مسئولین مجالس به تعداد کافی قرآن تهیه کنند تا مردم به بهانه کمبود قرآن دست به این اقدام نزنند. همچنین خود مردم هم قرآن‌های کوچک که حمل آن‌ها راحت است را در این مجالس همراه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقا با این توصیفات اگر داخل گوشی موارد دینی و قرآنی داشته باشیم و داخل دستشویی بریم تکلیف چیست ایا مثل خود قرآن نباید ببریم پس بدیمش ب کی یا اصلا این چ حکمیس ک حتی خود قرآن رو نباید دستشویی ببریم و یا اصلا حرمت چ چیزی را داریم نگه میداریم وقتی در عمل به قران عمل نمیکنیم این خود اصل حرمت شکنیس
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۳۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
اگر بخواهی اینگونه تفکر کنی پس بی زحمت اصلا داخل توالت خودت هم نرو چونکه داخل مغزت و ذهنت حتما آیات قرآنی و دعاهای قرآنی و دیگر دعاهای خوب حضرات معصومین و اسماء الحسنی خداوند جل جلاله را تا اندازه ایی در ذهنت از دوران مدرسه و غیره ... حفظ کرده داری و در حافظه ات موجود است نخیر شما فقط کتاب خطی کاغذی قرآن و ادعیه معصومین را نباید با خود به داخل توالت ببرید گناه دارد و داخل توالت هم نباید حرف بزنید و به آیات قرانی و ادعیه در ذهنتان فکر کنید باید فقط تمرکزت به توالت کردنت باشد بعدشم پاشی بیای بیرون از توالت اونوقت به هرچی خواستی که در ذهنت است فکر کنی و بازخوانی کنی کوشی موبایل هم همانند ذهن انسان دارای ذخیره گاه مجزا است و بسته و خاموش است در مکان ذخیره اش و تا بازش نکنی در توالت گناهی ندارد . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۰۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
اگر داخل برنامه های گوشی مومنین تنها و فقط برنامه های دینی مذهبی و کتاب قرآن و دیگر کتابهای دینی مذهبی باشد و از هر لحاظ اون گوشی و هارد ذخیره ایش پاک مومنانه باشد آیا به علم تکنولوژی جدید ایراد و اشکالی دارد که گوشی که صفحهی قرآنیش باز است روی سرشان بگذارند ؟!!! کتاب قرآن کریم مقدس همان کتاب قرآن کاغذی است چه در فضای مجازی گوشی باشد چه در فضای واقعی آن کتاب مقدس با جنس کاغذی در دستتان باشد قرآن کریم مقدس قرآن است اصلش نیت پاک صادقانه آن مومن است که خداوند جل جلاله از بیرون و درون ذهنها و هر جسم اشیاعی اطلاع کامل و دقیق دارد مثلا شما از طریق گوشی موبایلتون و تبلتتون و لبتابتون قرآن کریم در یک مجلس قرائت قرآن می خوانید آیا بنظر شما که گفتید بدعت در دین شده آن قرائت قرآن کریم مقدس از شما قبول نمی شودتوسط اساتید قرآنی و ثوابش به پایتان نوشته نمی شود در کارنامه اعمال حسنه تان ؟!!! و می گویند بدعت کرده باید حتما از روی کتاب قرآن کاغذی بخواند که در دستش باشد خواهشا از تمامی علمای مراجع بزرگوار خردمندان بصیر نخبگان حوزه تقاظا داریم این گونه امور را بررسی دقیق و همسان سازی به عصر نوین جدید کنند بعد نظرات کارشناسانه دقیق خود را فتوا دهند و اعلام کنند چرا که امروزه بیشتر کتابهای دینی و مذهبی و قرآن کریم در یک گوشی موبایل و تبلت و لبتاب در هاردش ذخیره سازی می شود و جا می گیرد و برای حمل نقلشان هم نسبت به کتابهای کاغذی حجیم بسیار راحت و آسان است و هر شخصی می تواند نوشتها و نور صفحه و صوت روی مانیتور صفحه نمایش گوشی موبایل و تبلت و لبتابش را بزرگ کوچک کم و زیاد کند با علم تکنولوژی جدید آیا به این علوم تکنولوژی جدید که همه و همه اینها رو خداوند جل جلاله فکر ساختش را به بشریت عصر جدیدش عنایت کرده و اوست که دستور ساخت همچونین دستگاهی را برای رفاه حال بشریتش به بشریتش عنایت و کرم کرده شما می گویید بدعت در دین است مگر ما داریم در 1400 سال قبل زندگی می کنیم ؟!!!ما بندگان خداوند در عصر نوین جدید قرن 1400 هجری شمسی در سال 1401 هجری شمسی هستیم با علوم و تکنولوژیهای جدید خدادادی که هر آنچه دوربرتان می بینید همه و همه را به اذن الله بشریت برایتان ساخته به دست بشر ساخته شده ولی فکر اندیشه اصلیش مال خداوند جل جلاله است که به مغز کوته فکر کوته نظر بشریتش انداخته برای پیشرفت بشریتش و در آینده هم همچنان خداوند جل جلاله برای پیشرفتهای نوین بشریتش دستور ساخت بسیاری دیگری از اشیاء و تکنولوژیها رو می دهد که در فکر اندیشه ما نمی گنجد علوم خداشناسی فراتر از مغز کوته نظر ما انسانهاست در واقع هر آنچه دوربرتان در جامعه امروزی می بیند ساخت خداوند جل جلاله قبلش بوده که به ذهن بشریتش انتقالش داده است البته این یک نظریه شخصی بنده حقیر فقیر کمترین بی سواد مستضعف مومن مسلمان است که در حد یک نظریه شخصی است نه بیشتر در نهایت امر عالمان مراجع تقلید بزرگوار خردمندان بصیران فرهیختگان نخبگان علوم حوزوی جهان اسلام ناب محمدی ص باید فتوا دهند و ما مومنین هم موظفیم به تقلید از این بزرگواران دینی . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه مردمی خداپسندانه در تمدن سازی پیشرفته نوین اسلام ناب محمدی ص عدالت گستر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
گوشی موبایل هزار تاچیز دیگه توشه، هرچند مباح
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۳۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
خب توی مغز ذهن تو هم هزارتا چیز دیگری توش هست و هر جا و مکانی اونی که مورد نیازت باشه بازش می کنی از توی مغزت و ازش استفاده بهینه می کنی مثلا توی ذهنت فحشهای مختلف آبدار و غیر آبدار پاستوریزه شده با کلاس هم توش هست ولی توی مسجد خانه خداوند جل جلاله ازش استفاده نمی کنی فقط از آیات قرآنی و نمازش و دعاهاش اونموقع در ذهنت ازش استفاده می کنی . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . . التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه خداپسندانه .
آخرین اخبار