فرماندار اردبیل گفت: انتظار داریم با راهکار‌های زیست بومی تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب نئور ارائه شود.

سید محمد اعتماد با تاکید بر اینکه برای حل هر مشکلی باید ریشه‌ی مشکلات را پیدا کنیم گفت: باید با همکاری دستگاه‌های متولی و ذینفعان تالاب نئور در راستای احیای علمی آن گام برداشته شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز گفت: متاسفانه با وجود اقدامات انجام شده جهت مدیریت تالاب نئور، این تالاب به دلیل وجود مشکلات متعدد در شرایط اکولوژیکی نامناسبی قرار دارد.

حسن قاسم پور با اشاره به اینکه تالاب نئور بزرگترین دریاچه آب شیرین طبیعی استان اردبیل است گفت: از معضلات اصلی تالاب می‌توان چرای بی رویه و حضور بیش از حد دام در حریم تالاب، فرسایش خاک و وجود گونه مهاجم ماهی کاراس عنوان کرد که باعث افزایش بار آلی دریاچه، افت کیفی آب و رشد گیاهان آبزی و گونه‌های مهاجم در این تالاب شده است.

او می‌گوید: هدف نهایی ما احیاء اکولوژیکی تالاب نئور است که در راستای کنترل گونه مهاجم ماهی کاراس و احیا گونه شاخص میگوی گاماروس است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با تاکید بر اینکه احیا تالاب نئور نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌های ذیربط است در خصوص اقدامات انجام شده در این تالاب گفت: حدود ۱۰ هکتار از مساحت تالاب را گیاهان آبزی پوشانده است که سال گذشته مقداری از این گیاهان پاکسازی و همچنین دوره‌های آموزشی با هدف اطلاع رسانی و توانمند سازی جوامع محلی برگزار شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.