آرش امیری گفت : باتوجه به رکود دو ساله ناشی از شیوع بیماری کرونا در صنعت گردشگری، به نظر میرسد اکنون بهترین فرصت برای جذب حداکثری گردشگران باشد.
به گفته فعال گردشگری کرمانشاه میتواند با برنامه ریزی سهم قابل توجهی از جذب گردشگر را به خود اختصاص دهد، حلقه مفقوده گردشگری کرمانشاه که طی سالهای گذشته کمتر به آن پرداخته ایم و میتواند به رشد این صنعت و کشاندن گردشگران به استان بسیار کمک کند، بحث تبلیغات است.
تبلیغات از ابزارهای موثر در معرفی هر منطقه برای جذب گردشگر است که متاسفانه در کرمانشاه تاکنون توجه چندانی به آن نشده است.
با تبلیغات میتوان یک تصور ذهنی را از مناطق گردشگرپذیر برای گردشگران ایجاد و آنها را مجذوب کرد، در شرایط فعلی که گردشگری دوباره در حال رونق گرفتن است، باید تبلیغات را در اولویت قرار دهیم و فعالین گردشگری در فضای مجازی و متولیان میراث فرهنگی در فضای حقیقی روی این موضوع کار کنند.
قبل از اینکه بخواهیم روی تبلیغات هم سرمایه گذاری کنیم، ابتدا باید زیرساختها اعم از اقامتی، بهداشتی، عمرانی و... برای ورود گردشگران فراهم شود، چراکه اگر به اندازه وعدهای که به گردشگران داده شده به آنها خدمات ارائه ندهیم، نارضایتیشان را به دنبال خواهد داشت.
واکنش منفی گردشگران از ارائه خدمات در هر منطقهای میتواند به یک تبلیغ ضد گردشگری برای آن منطقه تبدیل شود، بنابراین باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشیم.
روستاها همواره یکی از جاذبههای مورد توجه گردشگران در کرمانشاه بوده اند و این درحالیست که وضعیت زیرساختی مناسبی را برای پذیرایی از گردشگران در آنها نداریم.
در مدت دو سال گذشته که بیماری کرونا شیوع داشت، فرصت مناسبی برای ایجاد زیرساختهای گردشگری در استان و بویژه در روستاهای گردشگر پذیر بود، متاسفانه این کار صورت نگرفت و فرصتهای زیادی را از دست دادیم.
با توجه به اینکه در فصل تابستان هم باز با یک پیک ورود گردشگر مواجه خواهیم بود، به نظر میرسد مسئولین میراث فرهنگی باید با کمک سایر نهادهای ذیربط، فرمانداریها و دهیاریها این بستر سازی را انجام دهند تا بتوانیم میزبانان شایستهای برای گردشگران باشیم .