منابع خبری از آلودگی دستگاه‌هایی در دفتر نخست وزیری انگلیس با بدافزار پگاسوس خبر دادند.

«آزمایشگاه شهروند» (سیتیزن لب) وابسته به دانشگاه تورنتوی کانادا اعلام کرد به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد بدافزار پگاسوس برای هدف گرفتن غیر مستقیم تلفن‌های آمریکایی به شکل غیر مستقیم مورد استفاده قرار گرفتند.

طبق اعلام پایگاه شبکه i۲۴، بنا بر اعلام این مرکز، امارات متحده عربی دستگاه‌هایی را در دفتر نخست وزیری انگلیس با پگاسوس آلوده کرده است.

طبق اعلام «سیتیزن لب» آلودگی دستگاه‌های دفتر نخست وزیری انگلیس با نرم افزار پگاسوس بوده که امارات متحده عربی در پشت آن بوده است.

بر اساس گزارش این مرکز وابسته به دانشگاه تورنتو، شماری از کشور‌های خارجی از جمله امارات متهم هستند که شبکه‌های دولت انگلیس را با بدافزار پگاسوس در گذشته آلوده کرده بودند.

بر اساس اعلام این مرکز نظارتی وابسته به دانشگاه تورنتو، شبکه هدف گرفته شده متعلق به دفتر نخست وزیر و نیز «دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه» انگلیس (FCDO) نیز بوده است.

سیتیزن لب در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: ما تأیید می‌کنیم که در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ما شاهد بودیم دولت انگلیس با موارد مشکوک متعددی از آلودگی با بدافزار پگاسوس در داخل داخل شبکه رسمی انگلیس مواجه بوده است.

این مورد، جدیدترین مورد از موارد رسوایی در زمینه جاسوسی با نرم افزار پگاسوس به شمار می‌رود. هفته گذشته دو منبع اتحادیه اروپا تأیید کرد شماری از سران کمیسیون اروپا نیز در سال گذشته با این ابزار جاسوسی هدف گرفته شده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار