مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از نظارت جدی بر استاندارد و کیفیت واردات کالا‌های کوله‌بران در بازارچه‌های مرزی استان خبر داد.

محمودرضا نیازی گفت: در راستای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی دولت در امر مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا، ضرورت توجه به ارتقای بهینه اقتصادی مرزنشینان و اجرای آیین نامه ساماندهی مبادلات در بازارچه‌های مرزی استان، سال گذشته کالا‌های کولبری در بازارچه‌های مرزی "شوشمی" و "شیخ صله" موردارزیابی کیفی قرار گرفت.

به گفته نیازی، سال گذشته از مجموع ۵۶۴ هزار قلم کالای وارداتی کولبری به وزن حدود هفت تن، تعداد ۲۳۴ قلم کالای مشمول مقررات استاندارد اجباری شد که در بازارچه‌ها به صورت راندومی توسط کارشناسان نمونه برداری و در آزمایشگاه‌های تخصصی مورد ارزیابی انطباق با استاندارد‌های مرجع و تعیین ماهیت قرار گرفت.

 در این راستا تعداد ۵۲۳ فقره گواهینامه انطباق COC وارداتی نیز برای این کالا‌ها از سوی واحد‌های اجرایی این اداره کل مستقر در شهرستان پاوه صادر گردید.

 به منظور جلوگیری از ورود کالا‌های بی کیفیت و در راستای حفظ سلامت و ایمنی مردم، در صورت مشاهده هر گونه عدم انطباق در نتایج آزمون کالا‌های نمونه برداری شده، موضوع به گمرک و فرمانداران شهرستان‌های مرزی اطلاع رسانی می‌شود تا از ورود برند‌های بی کیفیت به داخل کشور جلوگیری به عمل آید.

 کالا‌های وارداتی به استان کرمانشاه از طریق کوله بری شامل انواع یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، جاروبرقی، ظروف برقی آشپزخانه، کولرگازی، لوازم برقی آشپزخانه، قطعات خودرو و دوچرخه، پوشک بچه و بزرگسال، چای سیاه، تایرسواری و کامیون و رینگ خودرو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.