استاندار آذربایجان غربی گفت: جبران عقب افتادگی‌های تاریخی استان نیاز به یک ریل گذاری اقتصادی و توجه ملی دارد.

محمدصادق معتمدیان در نشست مشترک اعضای مجمع نمایندگان استان و جمعی از مدیران استانی با وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به ظرفیت‌های مرزی، معدنی، صنعتی و تجاری آذربایجان غربی گفت: با توجه به پتانسیل‌های مرزی و پایانه‌های مرزی و بخصوص قرار گرفتن آذربایجان غربی در مسیر کریدور‌های مهم کشور، این استان از مزیت‌های تجاری بین المللی ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار آذربایجان غربی سرمایه گذاری در حوزه معدن استان را نیز ضروری دانسته و می گوید: در آذربایجان غربی بیش از ۵۰ نوع ماده معدنی ارزشمند شناسایی شده که نیاز به سرمایه گذاری ملی در حوزه استخراج و فرآوری محصولات معدنی این استان، بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با تاکید بر حمایت از ظرفیت حوزه‌های گردشگری و صنایع تبدیلی کشاورزی در استان، گفت: علیرغم پتانسیل‌های فراوان آذربایجان غربی، متاسفانه از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده نشده و این استان جایگاه مناسبی در حوزه شاخص‌های توسعه و بخصوص در بخش اشتغال و تورم ندارد.

معتمدیان می گوید: مردم نجیب آذربایجان غربی در چند دهه اخیر شرایط سختی را پشت سر گذاشته اند و حالا از مسئولان کشوری و منطقه‌ای انتظار دارند که شاهد تحولات مثبت اقتصادی و سرمایه گذاری در این استان امن و ثروتمند باشند.

وی با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری‌های حاکمیتی، دولتی و خصوصی در آذربایجان غربی، گفت: اقتصادی شدن بخش حمل و نقل و سرمایه گذاری در این حوزه می‌تواند کمک شایانی در توسعه بخش‌های مختلف آذربایجان غربی داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره ضرورت افزایش مصوبات ملی برای توسعه استان در سفر پیش روی رئیس جمهور می گوید: جبران عقب افتادگی‌های تاریخی استانی که شایسته خدمت و معیشت مناسب برای مردم است، نیاز به یک ریل گذاری اقتصادی و توجه ملی دارد.

به گفته معتمدیان مطالعات آمایشی، برنامه ریزی‌ها و مانع زدایی‌های خوبی در استان انجام شده که شرایط را برای حمایت و سرمایه گذاری حاکمیتی، دولتی و بخش خصوصی جهت توسعه آذربایجان غربی فراهم کرده است.

وی با اشاره به تامین زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری مجموعه هایی، چون ایمیدرو و ایدرو در آذربایجان غربی، گفت: یکی از اولویت‌های ما در استان، فعال سازی پروژه‌های تعطیل و نیمه تعطیل می‌باشد که نیازمند سرمایه گذاری بخش‌های حاکمیتی، دولتی و خصوصی هستیم.

۱۱ هزار میلیارد تومان برای فعال سازی ۵۴۲ واحد صنعتی غیرفعال استان ناز است

استاندار آذربایجان غربی گفت: ضروری است برای فعال سازی ۵۴۲ واحد صنعتی غیرفعال استان، حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یابد که در صورت تخصیص، ۱۲ هزار و ۵۰۰ شغل برای استان ایجاد خواهد شد.

 معتمدیان از پیش بینی ۷۸ طرح جدید صنعتی اولویت دار با اعتبار ۳۶ هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی برای ۸۵ هزار نفر در طرح آمایشی استان خبر داد و گفت: برای تکمیل و راه اندازی طرح‌های نیمه کاره استان که بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارند، به ۱۶۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۵۲۰۰ شغل ایجاد می‌کند.

استاندار آذربایجان غربی سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی برای تولید PVC را با اعتبار ۶۵۰ میلیون یورویی و اشتغال برای ۲ هزار نفر توسط ایمیدرو در استان را ضروری دانسته و می گوید: خواستار برنامه مطالعاتی ایمیدرو در پهنه‌های مختلف استان جهت سرمایه گذاری در محدوده‌های اولویت دار آذربایجان غربی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.