مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی از اتصال ۱۲ روستای استان طی امسال به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

آقای فرزاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه این اداره کل در راستای بهره مندی تمام روستا‌های استان از شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت، گفت: امسال ۱۲ روستای دیگر این استان با جمعیت ۲هزار و ۲۹۰ روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

 این روستا‌ها شامل روستا‌های یوزبند، یوزبنده، کسانق، دایلار شهرستان اهر، قشلاق شهرستان جلفا، الماس شهرستان شبستر، وانق سفلی شهرستان سراب، زاویه، جهندیز، خلیفه لو شهرستان میانه، جغناب سفلی و قشلاق کلیبر می‌باشد و با ۷۶۴ خانوار تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات درآمدند.

 ۱۱ روستا از طریق اپراتور ارتباطی ایرانسل و یک روستا نیز از طریق اپراتور همراه اول به شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کردند.

 با توجه به جایگاه روستا‌ها در توسعه و خودکفایی کشور باید به آن‌ها نگاه خاص و ویژه شود وجود ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستا‌ها  از مهمترین نیاز‌ها برای توسعه خدمات جدید در روستا‌ها است.

 هدف از ایجاد ارتباطات همراه و اینترنت روستایی فراهم کردن امکان ایجاد دولت الکترونیک و خدمات بیشتر در روستا‌ها می‌باشد و بهبود امکانات رفاهی در روستا‌ها و ایجاد مشاغل آنلاین در روستا‌ها برای بهره مندی در تمام زمینه‌های زندگی و در ادامه آن ایجاد مهاجرت معکوس در روستا‌ها نیز از دیگر اثرات مثبت وجود ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستا‌ها محسوب می‌شود.

 اکنون ۲۹۰هزار و ۸۷۷ خانوار با جمعیت ۹۵۳هزار ۹۴۹ در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان زیر پوشش شبکه‌های ارتباطی قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.