مسئول واحد زراعت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: کاهش بارندگی در سال زراعی جاری باعث شد مزارع دیم گندم و جو لارستان با سطحی بالغ بر ۲۸ هزار هکتار به برداشت نرسد.

اسما جوکاری مسئول واحد زراعت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: برداشت گندم از حدود ۱۸ هزار هکتارگندم آبی و ۲هزار هکتار جو آبی در این شهرستان آغاز شد.

او گفت: سطح زیرکشت گندم و جو آبی در این شهرستان به ترتیب ۱۸هزار و ۲ هزار هکتار است.

جوکاری با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از اراضی زراعی لارستان به کشت محصولات گندم و جو اختصاص دارد گفت: برداشت این محصول استراتژیک از اواخر فروردین ماه در لارستان آغاز شده و با توجه به شرایط آب و هوایی تا اواخر خرداد ادامه دارد.

مسئول واحد زراعت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: شهرستان لارستان از ۵۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۳۲ هزار هکتار مزارع دیم و ۲۳ هزار هکتار آبی برخوردار است.

او گفت: ارقام گندم کشت شده در شهرستان لارستان، سیروان  ،چمران۲ ، تیرگان ،برات ،مهرگان و سارنگ بوده که سطح رقم سارنگ حاصل از طرح های  pvs شهرستان با توجه به  عملکرد مناسب و سازگاری با شرایط اقلیمی منطقه  نسبت به سال زراعی پارسال دو برابر شده است.

جوکاری گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت حدود ۵۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به ۶ مرکز خرید گندم شهرستان تحویل داده شود که میزان برداشت جو حدود پنج هزار تن پیش بینی شده است.

مسئول واحد زراعت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: میزان تولید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان سالانه و در سال های پربارش و با پراکنش مناسب بارندگی در لارستان افزون بر ۹۵ هزار تن است.

او گفت: شهرستان لارستان از ۵۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۳۲ هزار هکتار مزارع دیم و ۲۳ هزار هکتار آبی برخوردار است.

این شهرستان به مرکزیت لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار