یک استاد حوزه علمیه و مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) فارس گفت: انفاق و بخشش و گذشت، نیازمند برخورداری از روحیه انفاق است و نه داشتن پول زیاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ علیرضا حدائق در جمع گروهی از خیرین مدرسه‌ساز شیراز، گفت: از علامت‌های انسان نیکوکار و با تقوا، داشتن روحیه انفاق در راه خدا، بخشش، کنترل خشم و گذشت است.

این استاد حوزه علمیه گفت: در این فرصت کوتاه عمر و زندگی باید به بهترین نحو از ظرفیت‌ها استفاده برد، به آیاتی از کلام خداوند اشاره و اضافه کرد: تنها برای توبه و کار خیر به عجله سفارش شده است.

او با یادآوری اینکه تقوا به عنوان هدف غایی و بزرگترین دست‌آورد ماه مبارک رمضان مطرح است، از ویژگی‌های بارز نیکوکاران را انفاق چه در زمان گشاده‌دستی چه در زمان تهی‌دستی دانست و تاکید کرد که انفاق؛ روحیه سخاوت نیاز دارد نه پول زیاد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) با داشتن روحیه سخاوت و بخشش، همه سرمایه و ثروت خود را در راه اسلام داد، انفاق را یک سنت حسنه برشمرد که باید در سطح جامعه تسری یافته و استمرار یابد.

مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) فارس گفت: در ازای انفاق، خداوند چندین برابر به نیکوکار خواهد بخشید، در موضوع گذشت و اگر فردی که خطایی کرد و پشیمان شد باید او را ببخشیم حتی اگر مسلمان نباشد.

آموزش و پرورش مدیون زحمات خیرین مدرسه ساز است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: گرچه اجر و پاداش کارخیر و عمل صالح نزد خداوند متعال محفوظ است، ولی بر حسب وظیفه بر خود واجب می‌دانم از زحمات خیرین نیک اندیش قدردانی نمایم.

محمد خلیل عسکری با قدردانی از عملکرد خیرین مدرسه ساز، گفت: ما مدیون زحمات خیرین مدرسه ساز هستیم و همه دانش آموزان نیز قدردان محبت‌های ارزشمندشان هستند.

عسکری با اشاره به دیدار چند تن از خیرین مدرسه ساز در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ گفت: در این میان بنا به درخواست پدر شهید میرباقری در سالرز وفات حضرت خدیجه (س) دبیرخانه تجلیل از شخصیت حضرت خدیجه در دارالقران ناحیه ۴ فعال شد که همه ساله در آموزش و پرورش از اولین خیر اسلام تجلیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار