بیش از ۳ هزار نفر از اتباع در کاشان بیمه رایگان سلامت شدند

مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان –کاشان از پوشش بیمه ای سه هزار و ۴۰۰ نفر از اتباع افغان از ابتدای اسفند سال گذشته در شهرستان کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

مسلم آشوری گفت: بیمه رایگان اتباع افغان از ابتدای اسفند سال ۱۴۰۰ با انعقاد قرارداد جدید سازمان بیمه سلامت ایران و کمیساری عالی اتباع افغانی آسیب پذیر در حوزه شمال استان اصفهان انجام شد.
او می‌گوید: ۲ هزار و ۶۲۲ نفر از بیمه‌شدگان، از اتباع آسیب پذیر در شهرستان کاشان و ۷۷۸ نفر در شهرستان آران و بیدگل هستند.

معاون مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: انعقاد قرارداد پوشش بیمه پایه سلامت اتباع و مهاجرین خارجی سال ۱۴۰۱ بین سازمان بیمه سلامت ایران با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و اداره کل اموراتباع خارجی وزارت کشور اتباع در صندوق سایر اقشار سازمان بیمه سلامت در ۲ بخش آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر تحت پوشش بیمه سلامت انجام شد.

آشوری گفت: خانواده‌های آسیب پذیر با معرفی از طرف اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزرات کشور و ارسال لیستی از طرف سازمان بیمه سلامت به استان‌ها به صورت رایگان در پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

او می‌گوید: خانواده‌های غیر آسیب پذیر نیز با پرداخت هزینه سرانه بیمه مصوب سال ۱۴۰۰ هر ماه به مبلغ ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان و در سال به مبلغ یک میلیون و ۵۷۸ هزار تومان برای هر نفر در پوشش بیمه قرار گرفته و از خدمات بیمه‌ای سازمان بهره‌مند می‌شوند.

به گفته او، بیمه شدگان می‌توانند به تمامی مراکز تشخیصی، درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت در بخش خصوصی و دولتی مراجعه و از خدمات درمانی سرپائی، بستری و بستری موقت استفاده کنند تا هزینه درمانی آنان درصندوق سایر اقشار در وضعیت آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر با رعایت تمامی مقررات مربوطه پوشش بیمه، قابل پرداخت شود.

آشوری گفت: خانواده‌های اتباع افغانی که تا کنون برای بیمه خود اقدام نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرار داد در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مراجعه کنند و در صورتی که از طرف دفتر اتباع خارجی وزرات کشور معرفی شده باشند رایگان و یا در صورت معرفی نشدن با پرداخت حق بیمه به صورت غیر آسیب پذیر در پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.