فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر از شناسایی عامل دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی یکی از شهروندان خبر داد.

به گفته سرهنگ کرم حسنی در پی شکایت یکی از شهروندان و وصول شکوائیه متضمن به دستور قضایی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اینستاگرام وی، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان دره شهرقرار گرفت.

او گفت: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان پلیس فتا در نهایت فردی که اقدام به دسترسی اکانت اینستاگرام شاکی نموده بود مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ حسنی گفت: با هماهنگی صورت پذیرفته با مقام قضائی متهم به پلیس فتا احضار شد که ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی بود، در نهایت با توجه به ادله دیجیتال و مستندات موجود به جرم خود اعتراف کرد و با تکمیل تحقیقات پلیس، متهم به همراه پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

او گفت: در ادامه بررسی‌های صورت پذیرفته مشخص شد، متهم به دلیل اختلافی که با شاکی داشته است اقدام به این کار کرده بود و دلیل اصلی دسترسی غیرمجاز به اکانت شاکی سهل نگاری وی بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر به کاربران در فضای مجازی توصیه کرد شهروندان عزیز درفعالیت‌های خود مراقب باشند که به هرکسی به راحتی اعتماد نکنند و رمز‌های شخصی خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند.

سرهنگ حسنی گفت: لازم است شهروندان نسبت به حفظ و مراقبت از داده‌های خصوصی خود کوشا بوده و آموزش‌های لازم را ازطریق سایت پلیس فتا برای نحوه استفاده از فضای مجازی دریافت کنند و در صورت بروز مشکلاتی از این قبیل آن را از از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ اعلام نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.