محمدی گفت: در منطقه ۲۲ به دلیل وسعت و تازه تاسیس بودن، حجم ساخت و ساز نسبت به سایر مناطق شهر تهران قابل توجه است که بخشی از این ساختمانها به شکل بلند مرتبه صورت میگیرد و این ساخت و سازها نیازمند تاورکرین است. در حال حاضر ۱۷۴ تاور کرین در این محدوده از تهران وجود دارد که بخشی از این تاور کرینها به دلیل متوقف ماندن ساخت و ساز چند سالی مورد استفاده قرار نگرفته است و به نوعی مورد ارزیابی قرار نگرفته و احتمالا براثر مرور زمان دچار مشکلاتی شده است که برای اینکه حادثهای پیش نیاید به مالکان پروژههای در حال ساخت اخطارهایی صادر شده است.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری این منطقه نیز گفت: تاورکرینها به دو روش مورد تایید مراجع ذیصلاح قرار میگیرند، نخست تجهیزات آنها و دوم اپراتور (فرد هدایت کننده) که باید تائیدیههای لازم را از شهرداری دریافت کنند و شهرداری نسبت به کنترل تائیدیهها اقدام میکند.
به گفته بهرامی، تائیدیههای تاورکرینها به شکل مداوم صورت میگیرد و باید مورد ارزیابی قرار گیرد. در کمیته ایمنی شهرداری منطقه موضوع تاورکرینهای ناایمن مورد بررسی قرار گرفته است و در مرحله نخست قرار شد شهرداریهای نواحی شش گانه اقدام به شناسایی و سپس صدور اخطار کنند که این امر محقق شده است. درصورت عدم ارائه ایمنی و استحکام تاورکرین و عدم ارائه تائیدیه اپراتور فعالیت تاورکرین مجاز نخواهد بود و در صورت بهره برداری از این گونه تاورکرینها تخلف محسوب شده و از ادامه فعالیت آن جلوگیری میشود.