مناطق محروم در اولویت تامین نیرو هستند

مدیر مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش از اولویت دادن به مناطق محروم در تامین نیرو خبر داد.

نجار در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در استان مشکلات مختلفی در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد.

او گفت: کمبود فضای آموزشی و کمبود نیرو دو مشکل اساسی است که برای هر کدام راه حل‌هایی در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها بومی گزینی نیرو‌ها است.

نجار گفت: همچنین خراسان جنوبی یک استان مرزی است و در مناطق عشایری آن نیز مشکلاتی دارند که برای حل آن‌ها نیز برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است و در جذب سهمیه ها، این مناطق در اولویت هستند.

مدیر مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: نیرو‌های آموزش و پرورش به بازنشستگی نزدیک می‌شوند و از طریق آزمون‌های استخدامی و ظرفیت دانشگاه فرهنگیان جایگزینی نیرو‌ها انجام خواهد شد.

خسروی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: خدا را شاکریم که توانستیم پس از چندین سال پیگیری، لایحه رتبه بندی معلمان را به سرانجام برسانیم.

او گفت: در این لایحه نقص‌هایی نیز وجود خواهد داشت، اما این لایحه، گامی بزرگ برای حل مشکلات معلمان است.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: اگر قرار است به تمدن نوین اسلامی برسیم، باید امور لازم را از آموزش و پرورش آغاز کنیم.

او ضمن قدردانی از مدیرکل قبلی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: خواستار این هستیم که با توجه به سابقه علمی خراسان جنوبی، نگاه ویژه‌ای به آن در حوزه تعلیم و تربیت شود.

در این مراسم سید علیرضا موسوی نژاد به عنوان سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی معرفی و از خدمات محمد علی واقعی مدیرکل سابق قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار