انعقاد تفاهم نامه دانشگاه کاشان با اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه کاشان و اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان به منظور توسعه پژوهش‌های کاربردی و ارتقای سطح همکاری‌های علمی منعقد شد.

رئیس دانشگاه کاشان گفت: تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه کاشان و اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان به منظور توسعه پژوهش‌های کاربردی و ارتقای سطح همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و اجرایی بین دانشگاه‌ها و مراکز اجرایی، بهره‌گیری بهینه از امکانات موجود و در راستای تحقق اهداف مشترک منعقد شد.

عباس کتابی می‌گوید: توسعه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه کاشان و اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان و ادارات تابعه، بهره‌مندی متقابل از ظرفیت‌ها و امکانات یکدیگر، توسعه ارتباطات علمی و همکاری و مشارکت در انجام فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی از دیگر اهداف تفاهم نامه است.

به گفته او برگزاری دوره‌های آموزشی یکی از موضوعات این تفاهم نامه است و در صورت درخواست اداره کل منابع طبیعی، دانشگاه کاشان نیازسنجی دوره‌های آموزشی مورد نیاز کارکنان ادارات منابع طبیعی در سطح استان را انجام و به صورت دوره‌های آموزشی کوتاه مدت حمایت و اجرا می‌کند.

رئیس دانشگاه گفت: همچنین دانشگاه کاشان در راستای اجرای تفاهم نامه، پایان نامه‌های مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در حد امکان مطابق نیازمندی‌های اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان و ادارات تابعه تعریف و اجرا می‌کند و همه نیاز‌های آزمایشگاهی اداره‌های منابع طبیعی استان و شرکت‌های طرف قرارداد را با تخفیف و زیر نظر استادان مجرب انجام خواهد داد.

مدیر کل منابع طبیعی استان اصفهان نیز با اشاره به انعقاد این تفاهم نامه گفت: اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان، دانشگاه کاشان را در اولویت اجرای طرح‌های تحقیقاتی، مطالعاتی، ارزیابی و نظارتی در زمینه‌های مختلف منابع طبیعی قرار خواهد داد و اجرای این طرح‌ها به وسیله دانشگاه در اولویت اداره کل منابع طبیعی قرار می‌گیرد.

محمدعلی کاظمی گفت: بر پایه تفاهم نامه اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان لیست تحقیقات مورد نیاز خود را به شکل سالانه تهیه و در اختیار دانشگاه قرار خواهد داد تا با توجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه کاشان، ناظر طرح‌های منابع طبیعی در شمال استان از بین اعضای هیات علمی دانشگاه انتخاب خواهد شد.

او می‌گوید: اداره کل منابع طبیعی استان از استادان دانشگاه کاشان در کمیته‌ها و کمیسیون‌های تخصصی استفاده خواهد کرد.

به گفته او، بر پایه تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه کاشان و اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان، طرح راهبردی اجرایی مورد نیاز اداره کل با مشارکت استادان دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین و همچنین نقشه راه فعالیت اجرائی استان در قالب قرارداد تحقیقاتی بوسیله دانشکده منابع طبیعی تهیه خواهد شد.

کاظمی گفت: اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان موضوع واگذاری زمین مورد نیاز برای انجام مطالعات آموزشی و پژوهشی دانشگاه را مورد بررسی قرار داده و همکاری لازم برای واگذاری زمین به دانشگاه را انجام خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار